اسناد پروژه متروپل کجاست؟



به گزارش سلام نوح، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان شهرداری آبادان از اخذ اسناد و مدارک مربوط به پروژه متروپل توسط سازمان بازرسی خبر دادند.

جی. شاکری به باشگاه خبرنگاران گفت: این اتهام پس از فروریختن ساختمان کلانشهر و پس از حضور اعضای کمیسیون عمران در آبادان مطرح شد. به گفته نمایندگان مجلس، مسئولان شهرداری آبادان در پاسخ به درخواست نماینده مجلس برای مستندسازی و اطلاع از این پروژه، گفتند: اطلاعات توسط سازمان بازرسی تحویل گرفته شده و چیزی نداریم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت وگویی در هفتم خردادماه امسال از دستور توقف و رفع فوری مشکلات پروژه متروپل توسط ناظران سازمان ساخت و ساز خبر داد.

شهرداری آبادان به نقل از آقای ایری گفته است: «سازمان بازرسی از سال 1377 یا 1378 درگیر پروژه متروپل بوده است، اما زمانی که نمایندگان مجلس خواستار دسترسی به پرونده های آن شدند، مسئولان شهرداری گفتند که سازمان بازرسی شهر و استان در حال بررسی پرونده ها هستند. “

غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان در مجلس دهم در 9 خرداد گفت که «حدود سال های 94 تا 95. در آن زمان که تیم بازرسی از استانداری آمده بود، در مورد پروژه های آقای عبدالبکی سوال بود.

وی افزود: به گفته یکی از اعضای شورای شهر وقت آبادان، یک پیکان مدارک برای وی جمع آوری و به فرمانداری منتقل شد. «اما کمتر از سه ماه پیش هیچ اتهامی علیه عبدالباچی مطرح نشد.

آقای مختار نماینده آبادان در یازدهمین جلسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امروز در حال گفتگو با رئیس سازمان بازرسی خوزستان در خصوص شکایت شهرداری بود، گفت: در حال حاضر در جلسه شورای عالی بازرسی از سوی سازمان بازرسی و رسیدگی به تخلفات از سوی شهرداری صحبت می کنم.

بیشتر بخوانید  تیمی متشکل از 25 کوهنورد ناپدید شده اند

وی با این حال گفت که نمی دانستم «اسناد ادعایی شهرداری آبادان لزوماً مربوط به فعالیت های حسین عبدالبکی بوده است».

ریزش ساختمان مترو در آبادان در سوم خردادماه بیش از 40 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

کمیسیون عمران مجلس می گوید شهرداری، آب و فاضلاب و حسین عبدالباقی مالک این کلانشهر هستند.

علت ریزش ساختمان مشکلات طراحی و ساخت اعلام شد اما دستگاه های نظارتی و اجرایی از توقف پروژه خودداری کردند.

جی. شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در اجرای کلانشهر تعداد قابل توجهی از ارکان حذف شده است. اسکلت فلزی ساختمان به جای جوشکاری در کارخانه در محل پروژه جوش داده شد. با این حال، جوش های او نیز کامل نیستند.

کمیسیون عمران پس از جلسه هفته گذشته در خصوص حادثه کلانشهر اعلام کرد که ناظران نظام مهندسی گزارش تخلفات انجام شده و توقف ساخت کلانشهر را به شهرداری ارائه کردند اما رعایت نشد.

سخنگوی این کمیسیون روز ۲۳ خرداد گفته بود که برخی از کاستی ها ناشی از عدم نظارت وزارت کشور، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند است.

ایری افزود: شهرداری مقصر بی توجهی به هشدارهای نظام مهندسی است.

دیدگاهتان را بنویسید