یک رویداد مهم در میزان افزایش حقوق بازنشستگی



به گزارش سلام نو، دولت سیزدهم با تاکید بر عدالت، رسیدگی به معیشت اقشار کم درآمد جامعه و توجه به قشر کارگر و حداقل دستمزد، حقوق را تا حداقل های بازنشستگی تامین اجتماعی افزایش داده است.

حقوق بازنشستگان از بیمه اجتماعی طبق ماده. مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی پس از تصویب هیات وزیران در 15 خردادماه سال جاری منتشر شد تا حداقل درآمد مستمری بگیران کمتر از حداقل دستمزد مصوب کارگر نباشد.

مصوبه 19 اسفند 1392 شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 را به میزان پنج میلیون و 580 هزار تن تصویب کرد که بر اساس قوانین مربوطه و مصوبه شورای عالی کار نباید این حداقل دستمزد کارگران تعیین شود. کمتر از این مقدار

بازنشستگان تامین اجتماعی هم اکنون 57.4 درصد افزایش معادل حداقل دستمزد کارگران شاغل دریافت می کنند.

این افزایش حقوق ها بر اساس آخرین آمار تورم کشور 38.7 درصد اعلام شد که 20 واحد درصد بیشتر از تورم است که باعث افزایش قدرت خرید مستمری بگیران تامین اجتماعی شده است.

بر اساس آمارهای تحلیلی، قدرت خرید 70 درصد حداقل مستمری بگیران با گذشت بیش از 20 سال از نرخ تورم افزایش یافته است.

بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی مستمری ها) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل 10 درصد افزایش می یابد همچنین به منظور حمایت از مستمری بگیران بالای حداقل، علاوه بر 10 درصد فوق، مبلغ 650000 تومان (تا درآمد ماهانه 10 میلیون تومان) خواهد بود. ماهانه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید  شیرازگردی و سمانه قائدی

حدود 70 درصد مستمری بگیران تأمین اجتماعی را افراد حداقل دستمزد تشکیل می دهند که بیش از 57 درصد رشد داشته اند و بسته به تعداد خانوارها افزایش می یابد.

همچنین مستمری بگیرانی که بین 6 تا 7 میلیون تومان حقوق داشتند امسال یک میلیون و 526 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت. بازنشستگان بیمه اجتماعی که حقوق آنها بین 9 تا 10 میلیون تومان بوده است، یک میلیون و 444 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حقوق بازنشستگانی که 10 تا 12 میلیون تن دریافت کرده‌اند، یک میلیون و 599 هزار تن افزایش می‌یابد.

بر این اساس، برای سایر سطوح مستمری بگیران تا حداقل حقوق 10 میلیون تومان، 10 درصد به اضافه 600 هزار تومان افزایش می یابد که در مجموع بیش از 20 درصد افزایش حقوق را به همراه خواهد داشت.

طبق آمار، این افزایش در چند سال اخیر مورد توجه قرار نگرفته و افزایش حقوق در سایر سطوح به تدریج به نفع درآمدهای کمتر تعدیل شده است.

بر اساس آمار، سازمان تامین اجتماعی حدود 3.5 میلیون مستمری بگیر دارد که 70 درصد آنها حداقل مستمری دریافت می کنند و حقوق آنها در سال 1401 57.4 درصد افزایش یافته است. / ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید