یارانه های پولی تظاهرکنندگان چطور؟



به گزارش سلام نو، بیش از یک ماه از پرداخت یارانه پولی به سرپرستان خانوارهای 9 دهک اول می گذرد. یارانه پرداختی به مبلغ 300 و 400 هزار تومان؛ یک تا سه دهک 400 هزار تومان و چهار تا نه دهک 300 هزار تومان دریافت می کردند.

این در حالی است که ده ها مورد شناسایی و مشمول یارانه نبودند. ده‌ها مردمی بودند که اگر جامعه را به ده بخش تقسیم کنیم، درآمد بهتری نسبت به 9 دهک قبلی داشتند. اما عده‌ای در این میان معتقد بودند که آنها دهک نیستند و یارانه‌هایشان به اشتباه پرداخت نشده است.

به افراد معترض به عدم دریافت یارانه و رفع طبقه بندی فرصت داده شد تا اعتراض خود را در سامانه hemaiat.mcls.gov.ir گزارش دهند و پس از دو مرحله از انتشار لیست از سوی وزارت رفاه اجتماعی، برای تمامی این افراد مرحله یارانه در نظر گرفته شد. پرداخت شد؛ اما مهم این است که این یارانه هنوز قابل برداشت نیست و سوال اینجاست که یارانه اعتراضات چه زمانی برداشته می شود؟

24 اردیبهشت ماه رئیس جمهور اعلام کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ظرف یک ماه این درخواست ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام کند.

این فرصت یک ماهه دیروز به این ترتیب به پایان رسید. اما هیچ یارانه ای به معترضان پرداخت نشد. پس از رصد اقتصاد آنلاین توسط وزارت رفاه، مشخص شد که وزارت رفاه کار درستی انجام داده و فقط منتظر است تا اطلاعاتی از سایر نهادها به دست آورد. البته امروز وزارت حمایت اجتماعی به اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به استعفای وزیر باید کمی صبر کرد و هفته آینده به این موضوع رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید  تصاویری دیده نشده از خودروی کلاسیک قدیمی و منزل نقلی رهبر معظم انقلاب+ عکس

سازمان هدفمندی یارانه ها نیز دقیقاً همان چیزی را که وزارت رفاه اجتماعی اعلام کرده بود تکرار کرد و گفت که به محض اعلام نتیجه از سوی وزارت رفاه، یارانه ها برداشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید