تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 و 1403 + آخرین جزئیات ضرایب به تفکیک سال های دبیرستان



به گزارش سلام نو، منصور کبگانیان دبیر کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تشریح ابهامات کنکور جدید در برخی موضوعات از جمله نحوه تعیین مبنای آموزشی برای نظری پرداخت. نامزدها.زبان.ما موفق شدیم. البته ما فکر می کردیم که این موضوع باید به طور طبیعی حل شود و بعید است به تایید ما نیاز باشد. برخی از دوستان نگران شدند و گفتند این اصلاحات را در قطعنامه بنویسید و ما نوشتیم. بر این اساس شورای سنجش و پذیرش را صلاحیت دادیم و به وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دستور دادیم که سریعاً آیین نامه آن را تهیه کنند و حتی موارد خاصی را ذکر کردیم یعنی هنرستان ها و رشته هایی که فاقد مجوز هستند. پیشینه تحصیلی آنها باید مقرراتی را برای تصویب در مدت زمان مشخصی تصویب کنند تا نهایی و انجام شود.

کبگانیان در ادامه گفت: بنابراین جزئیات موضوعات مربوط به سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به شورای سنجش و پذیرش سازمان های سنجش واگذار شده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای طرح جامع علمی کشور در ادامه به تشریح آماده سازی و بررسی زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی پرداخت که در نهایت ابلاغ شد و همچنین یک تصمیم جدید برای افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی جنبه های قبل از تصویب. وقتی مطمئن شدیم مصوبه اجرا می شود، آن را تصویب می کنیم، اما این به معنای کنار گذاشتن آن نیست. ما در ستاد نقشه جامع علمی کشور مصوباتی داریم و به دنبال آن رهبری و نظارت داریم و رهبری ما همان نقطه ای است که شما مطرح کرده اید. قبلاً در هیچ جا چنین ویژگی نداشتیم، اما امروز می بینیم که رهبری در سند تحول هم مدنظر است.

بیشتر بخوانید  دریاچه ای به عمق 50 متر در خوزستان

کبگانیان با اشاره به اینکه 10 سال پیش مصوبات زمانی اجرا می شود، گفت: هیچ چیز بدون مانع اتفاق نیفتاده است، اما باید راهی برای رفع همه موانعی که بر سر راه مصوبات وجود دارد، پیدا کنیم. همکاران در وزارت بهداشت با دوستان ما در ارتباط هستند و برای این منظور از سازمان مدیریت نماینده تام الاختیار دعوت می کنیم و در همه کمیسیون ها حضور دارند و مدام با هم در حال مکاتبه هستیم. نه تنها آموزش صحیح، بلکه هوشیاری و فداکاری او نیز بسیار مورد نیاز است. بر این اساس به محض اینکه به ما گفته شد می‌خواهد آیین‌نامه را ارزیابی و قبول کند، با حضور رئیس‌جمهور این آیین‌نامه را تصویب کردیم و مصوبات ویژه‌ای به آنها دادیم. پذیرش در رشته های پزشکی و افزایش تعداد پذیرش نیز به همین صورت است.

وی در ادامه درباره مناطق محروم از این افزایش ظرفیت و همچنین بومی سازی گفت: دقیقاً نکته مصوبه همین است و اولویت با مناطق محروم است و قطعاً آن را در نظر گرفته ایم.

دبیر کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: قبلاً برای دانشجویان تعیین تکلیف شده بود و پیشنهاداتی دادیم که هنوز به تصویب نرسیده است. یک دانشجوی پزشکی 21 سال طول می کشد تا متعهد شود که تحصیلات خود را سه برابر کند تا در مناطق آسیب پذیر کار کند، که اجرای برخی از آنها را زیر سوال می برد، و ما پیشنهاداتی را ارائه کرده ایم. البته این برای این دولت هم مشکلی ندارد. گاهی اوقات موضوعی تصمیم گیری می شود که اجرا نمی شود و هیچکس به آن مسائل رسیدگی نمی کند. پس در مورد دانشجویان پزشکی بهتر است از تعهدات کاسته شود و انسان بداند که سالهای معقولی در مناطق فقیرنشین خدمت می کند و به زادگاه خود باز می گردد. پس باید موانع را یکی یکی از میان برداریم و نام آن رهبری است.

بیشتر بخوانید  قدیمی‌ترین قبر رازآلود انسان در یک غار مشهور کشف شد+ تصاویر

کبگانیان گفت: بله، خوشبختانه به ما اطلاع داده شده است که دانشگاه آزاد در خصوص استانداردها و افزایش تعداد واحدها و بیمارستان ها با وزارت بهداشت هماهنگ است. در جلسه پرسیدیم و این پاسخ را دادند. مصوبه ما هم ملی است و فقط مربوط به مکان یا وزارتخانه خاصی نیست.

ضریب تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 و 1403
به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: در سال 1402 تا 40 درصد، در سال 1403 50 درصد پایه دوازدهم اعمال می شود.

وی افزود: در سال 1404 سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم با هم اعمال شد.

دیدگاهتان را بنویسید