کاهش آمار طلاق در کشور + دلیل اصلی اکثر طلاق ها چیست؟


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد عباسی روز پنجشنبه در بازدید از حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمی توان آمار دقیقی از میزان کاهش طلاق داد اما اکنون در حال رصد و جستجوی آمار است. تازه هستیم، چون آمارهای فعلی چندان قابل اعتماد نیست، اما خوشبختانه آمار طلاق در کشور در حال کاهش است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس گزارش یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور همچنان برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند نظام برنامه ریزی مشکل محور هستیم تا بتوانیم کاهش آسیب ها را ادامه دهیم.

وی گفت: نظام برنامه ریزی مبتنی بر مسئله به موضوعاتی می پردازد که منجر به آسیب های اجتماعی و افزایش آن می شود. این مکانیسم زمانی که افراد دارای مشکلاتی مانند معتادان به مواد مخدر، کودکان کار و دیگران مشکل را حل می کنند، پیشگیری از علت اصلی مشکل را بررسی می کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: رفع عوامل آسیب با اقدامات فرهنگی و اجتماعی دستگاه ها و رسانه های مرتبط امکان پذیر است، به عنوان مثال آموزش و پرورش دروازه ای برای همه اقشار جامعه است، بنابراین لازم است این نهاد اقدام کند. موضوع آسیب های اجتماعی را جدی بگیریم.» باید کاهش آسیب ها را مد نظر قرار داد.

عباسی با اشاره به رویکرد نهادی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: رویکرد نهادی، فعال سازی همه دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی و البته تشکل های مردمی از جمله تشکل های جهادی است که علاوه بر رویکرد دانش بنیان، به صورت نظام مند و سازماندهی شده است. به طور هوشمند آسیب های اجتماعی را کاهش دهید. ” پایش و ردیابی.

بیشتر بخوانید  گزارش هواشناسی پنجشنبه 21 بهمن 1392 / طوفان برف و باد شدید در این 15 استان

وی ادامه داد: اتخاذ این نوع رویکرد و تصمیم گیری بر اساس این شیوه برنامه ریزی، منجر به اقدامات مثبتی در زمینه آسیب های اجتماعی شده است که ادامه این روند در آینده موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

معاون وزیر کشور به توزیع وام های برنامه ای اشاره کرد و گفت: پیش از این وام آسیب های اجتماعی به صورت سیستمی توزیع می شد اما امسال در نظر داریم وام حمایت از آسیب های اجتماعی را برنامه ریزی کنیم. این روند توسط شورای اجتماعی تصویب شد.

معاون وزیر کشور: طلاق در کشور کمتر و کمتر می شود

معاون وزیر کشور در سفری پنج ساعته به حاشیه شهر مشهد از محله هایی که خرده فروشی مواد مخدر معضل شده است بازدید کرد و از رویه های نیروی انتظامی در همکاری با مراکز فروش مواد مخدر و تعطیلی آنها مطلع شد.

بازدید از سکونتگاه های ناشناس (عشایر چلوها) مشهد، بازدید از مرکز بشارت اورژانس اجتماعی برای مداخله در بحران دختران آسیب پذیر و مجتمع سازمانی و مرکز نگهداری از متکدیان سرای سبز از دیگر برنامه های رئیس امور اجتماعی در این مدت است. سفر به مشهد

معاون وزیر کشور: طلاق در کشور کمتر و کمتر می شود

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور علاوه بر بازدید از یک مدرسه 12 کلاسه در حال ساخت در حاشیه شهر مشهد در همت آباد و خیابان طالقانی که محل اصلی صنایع و کارگاه های مجاز و غیرمجاز بازیافت و خرید و فروش است. فروش ضایعات پلاستیکی و فلزی در مشهد نیز در جریان آسیب های اجتماعی این صنایع به ویژه تاثیر آن بر پدیده کودکان کار مطرح شد.

شهر مشهد با جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 800 هزار نفر با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر ساکن در حاشیه شهر و مشکلات ناشی از این پدیده، شهر مشهد بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید  جزئیات طرح تغذیه دانشجویی رایگان مهر 1401

دیدگاهتان را بنویسید