آغاز نهضت مسکن ملی در قشم از غربی ترین نقطه جزیره / کلنگ طرح مسکن جوانان جزیره قشم در باسعیدو به زمین خورد



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان مناطق آزاد کشم، افشار فتح الهی در مراسم کلنگ زنی پروژه اسکان جوانان در جزیره کشم گفت: استفاده از بیش از 15 هزار متر مربع شامل فضاهای آموزشی، مساجد، مراکز درمانی و مناطق سبز در 137 واحد مسکونی با همکاری سازمان مناطق آزاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

وی ادامه داد: موضوع مسکن، آب، اشتغال جوانان و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین دغدغه های مردم شریف جزیره کشم است که برای رفع آن برنامه ریزی های جدی در دولت مردمی انجام داده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم افزود: در این طرح قیمت زمین از قیمت مسکن حذف شد و تسهیلات ارزان قیمت ساختمانی در نظر گرفته شد.

با فتح الهی; در طرح مسکن جوانان، هدف واگذاری زمین نیست. در عوض، دسترسی مردم به مسکن ارزان قیمت با کیفیت و مقاوم است و برای جلوگیری از بورس، فقط افراد بومی ساکن کشما و بی خانمانی که از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند، مشمول طرح مسکن جوانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر واحد ساخت و ساز که به مرحله تکمیل رسیده باشد، سند تحویل مالک می شود، این زمین قابل فروش و واگذاری نیست و برای تامین سرپناه مردم استفاده می شود.

پدر الهی یادآور شد: تصرف اراضی پیش از این با شعار اسکان مردم و جوانان انجام شده است و همه مردم، اهالی روستاها و بخشها باید کمک کنند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  مقابله با بحران کم آبی را از مدیریت مصرف خانگی آغاز کنیم

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم نیز تاکید کرد: زیرساخت های خانه دار شدن مردم را فراهم می کنیم و با همکاری قوه قضائیه با سوء استفاده از بیت المال برخورد جدی خواهیم کرد.

وی مشکل آب را یکی دیگر از دغدغه های جدی شهروندان دانست و افزود: این مشکل در فصل تابستان دو برابر می شود و تلاش می کنیم امسال با ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن و با همکاری آبفا مشکل آب را تا پایان سال سپری کنیم. سال آینده.”

به گفته فتح الله، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل به عنوان یکی دیگر از درخواست های مردمی، با طرح توسعه سواحل جنوبی آغاز شد و سایر بخش ها در هفته های آتی حیاتی خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد که به موقع دغدغه مسکن و اشتغال هیچ جوان چسمی وجود نداشته باشد و طرح های مختلف اقتصادی برای حل مشکل اشتغال اجرا شود.

ثبت نام 8500 متقاضی در طرح مسکن جوانان کشم

مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان در قسمت دوم این مراسم گفت: طرح مسکن جوانان مشکل مسکن جوانان را حل و بخش بزرگی از بافت روستایی را تقویت می کند.

شهریار نوری زاده ادامه داد: تاکنون 8 هزار و 500 متقاضی مسکن در این طرح ثبت نام کرده اند و در مرحله اول 137 نفر واجد شرایط روستای بسیدو شناخته شده اند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مسکن مناسب و دائمی برای اسکان مردم و تحقق شعار دولت مبنی بر ساخت 4 میلیون مسکن در کشور فراهم کنیم.

نوری زاده خاطرنشان کرد: در این پروژه دو راه برای ساخت مسکن وجود دارد که با کمک مردم و با کمک بنیاد مسکن و با استفاده از پیمانکاران این نهاد برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید  غذای نذری ماه محرم + لیست بهترین غذاها و خوراکی های نذری ماه محرم

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان تصریح کرد: صرف حضور سازمان و بنیاد مسکن برای سرعت بخشیدن به این پروژه کافی نیست. برعکس مشارکت جدی مردم و روستاییان مورد نیاز است.

توسعه در غرب کشما آغاز شد

امام جماعت شهرستان کشما نیز در دومین بخش از این مراسم روز جمعه گفت: خوشحالیم که توسعه دولت مردمی از غرب جزیره آغاز شد.

حجت الاسلام غلامرضا حائبی ادامه داد: آغاز ساخت واحدهای مسکونی ملی در روستای باسایدو نشان از عزم جدی دولت برای ایجاد توسعه متوازن در جزیره کشم دارد.

وی گفت: فصل خدمت به محرومان و رفع مشکلات اسکان و اشتغال جوانان و آمدن به روستای غرب جزیره فرا رسیده است، ساکنان صبور جزیره طعم آرامش را بچشند.

امام جمعه اهل سنت کشما نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه کشور برای مردم امیدبخش است و تنها داشتن زمین برای مردم مشکلی را حل نمی کند.

شیخ عبدالرحیم حتیبی ادامه داد: توسعه کشور با آپارتمان سازی و کشاورزی حاصل می شود و الفبای توسعه آب است و نبود آن مانع از توسعه می شود.

وی افزود: انتظار داریم در انتقال آب به روستاهای تشنه جزیره تسریع بیشتر شود تا به توسعه متوازن برسیم.

امام جماعت اهل سنت کشما گفت: تاکنون اراده جدی برای آبرسانی به غرب جزیره وجود نداشته و مردم اطراف آن مجبور به تامین آب با قیمت های بسیار بالا بوده اند و امید است این امر وجود داشته باشد. شیوع.”


بیشتر بخوانید  قیمت جدید محصولات مدیران خودرو اعلام شد+ جدول

دیدگاهتان را بنویسید