خبر خوش برای متقاضیان خرید خودرو / فروش فعلی سایپ بدون قرعه کشی



به گزارش سلام نو، به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همزمان با پایان مهلت اولین طرح تلفیقی فروش خودرو (5 خرداد) مقدمات پنج محصول گروه خودروسازی سایپا از جمله کوئیک در حال انجام است. اس، پیشنهاد سریع R، ساینا اس، ساینا و احتمالاً شاهین، بدون فرآیند قرعه کشی و با سیستم یکپارچه؛ البته این موضوع به گفته سایپی به ظرفیت باقیمانده اولین دوره فروش تلفیقی نیز بستگی دارد.

فروش فعلی سایپا مطابق با تقاضای بالای خودرو بوده است. در فروش مستقیم سایپا در فروردین ماه، 4 محصول سایپا به فروش می رسد. زمان تحویل خودرو در فروش مستقیم سایپا متغیر بوده و شرایط ثبت نام، قرعه کشی و زمان تحویل نیز در همین بازه زمانی اعلام خواهد شد. البته چندی پیش اعلام شد که طرح قرعه کشی خودرو برای تثبیت قیمت خودرو لغو می شود. باید دید لغو قرعه کشی فروش فعلی سایپ چه تاثیری بر قیمت خودرو خواهد داشت. شرایط ثبت نام و سایر جزئیات طرح فروش فعلی سایپا را در ادامه بخوانید.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همزمان با پایان مهلت انتخاب اولین طرح یکپارچه فروش خودرو (5 خرداد) مقدمات پنج محصول گروه خودروسازی سایپا شامل کوئیک اس، کوئیک آر در حال انجام است. ، ساینا اس، پیشنهاد ساینا و احتمالاً شاهین بدون فرآیند قرعه کشی و با سیستم یکپارچه; البته این موضوع به گفته سایپی به ظرفیت باقیمانده اولین دوره فروش تلفیقی نیز بستگی دارد.

وی در این خصوص توضیح داد: از 4 خردادماه که اسامی نهایی منتخبین تکمیل کننده اعتبارات مشخص می شود، خودروسازان آماده عرضه چندین مدل خودرو از جمله ساینا، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر هستند. و به احتمال زیاد شاهین.بدون قرعه کشی و البته از طریق سیستم فروش یکپارچه. البته خودروهایی که بتوانند وارد این طرح فروش قرعه کشی شوند به صورت فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه شنبه 25 فروردین 1403

سخنگوی وزارت صمت افزود: بر این اساس موضوع جدی است و قطعا محقق خواهد شد اما باید منتظر نتیجه نهایی واریزی منتخب در مرحله اول فروش تلفیقی و تعداد پذیرفته شدگان نهایی و رزرو باشیم. به وی اعلام می شود که چه تعداد از خودروهای مذکور بدون قرعه کشی قابل عرضه خواهند بود.

وی تاکید کرد: خودروسازان قول داده اند که این اتفاق بیفتد و ما نیز بر اساس وعده های خودروسازان اعلام می کنیم که فروش از این طریق امکان پذیر است و به احتمال زیاد این اتفاق را می دانیم. البته ممکن است برای همه این وسایل نقلیه اینطور نباشد و برای یک یا دو خودرو باشد. این پنج محصول سایپا خودروهایی هستند که امکان حذف قرعه کشی آنها وجود دارد، اما اینکه در این مرحله همه یا چند مورد از آنها به این شکل عرضه شود، بستگی به تخصیص سپرده در مرحله اول دارد.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه وزارت صمت قصد حذف قرعه کشی را ندارد، گفت: فراموش نکنیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت قول حذف قرعه کشی را داده است. ” ; بنابراین لغو فرآیند قرعه کشی خودرو سیاست قطعی وزارت صمت است. اما همانطور که گفته شد قرعه کشی برخی از خودروها را در تاریخ 25 خرداد حذف خواهیم کرد. در راستای افزایش تولید خودرو، تا پایان شهریورماه 50 درصد مدل دوم از مرحله قرعه کشی خارج می شود. تا پایان سال می توان گفت تمامی خودروها بدون قرعه کشی قابل واگذاری هستند.

بیشتر بخوانید  آیا فرهاد مجیدی مرد نقره‌ای استقلال است؟

کلیباف افزود: اما نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه فشار تقاضا برای برخی خودروها کمتر و برای برخی بیشتر است، خودروهایی که تقاضای کمتری دارند، می توانیم زودتر قرعه کشی را حذف کنیم و برای خودروهایی که تقاضای بیشتری دارند. و کمی.» بعدا. اما این بدان معنا نیست که وزارت صمت درخواست حذف قرعه کشی را نخواهد داد. زمان مورد نیاز برای حذف بخت آزمایی برای خودروهای پر تقاضا بیشتر خواهد بود. تا پایان سال جاری یا نهایتا در ابتدای سال آینده (برای محبوب ترین مدل های خودرو) می توانیم خودروها را بدون قرعه کشی عرضه کنیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خودروسازان به تدریج و بدون قرعه کشی عرضه می کنند، اما فروش و توزیع قطعا از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود و سامانه یکپارچه به عنوان رگولاتوری خودرو غیرفعال نمی شود. بازار.” “

وی یادآور شد: مرحله دوم تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در تیرماه خواهد بود که می تواند نیمه اول تیرماه یا نیمه دوم باشد. این به تمایل سازنده خودرو برای تحویل خودرو بستگی دارد و تعیین کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید