افزایش عرضه ارز در بازار صادر شد!



بانک مرکزی به صرافی ها اجازه داد تا ارز اسکناس صادرکننده را با نرخ توافقی خریداری کرده و به مدعیان ارزی – بدون محدودیت – بفروشند.

صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی امروز پس از نشست با صرافی ها از افزایش عرضه ارز در صرافی ها خبر داد.

وی به صرافی ها اجازه داد ارز اسکناس صادراتی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان ارز – بدون محدودیت – بفروشند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تا 19 خرداد در مجموع هشت میلیارد و 100 میلیون دلار در بازار حواله معامله شد، گفت: در جلسه امروز با صرافی ها مقرر شد عرضه ارز افزایش یابد. در حوزه اسکناس تقاضا در حوزه اسکناس.

عرضه اسکناس نیز افزایش می یابد

وی همچنین گفت: توافقات خوبی با صرافی ها در زمینه اسکناس انجام شده است، عرضه بیشتر و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس در بازار تسهیل می شود و اتفاق مثبت و حجم معاملات خواهد بود. افزایش خواهد یافت. کاملا پوشیده خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که با این موضوع روبرو هستیم که بانک مرکزی تنها خریدار ارز دولتی نیست و بانک های دولتی نیز می توانند ارز را در بازار بفروشند و ریال از بازار دریافت کنند. به عبارت دیگر، هر چه حجم مبادلات بیشتر باشد، طبیعتاً به دلیل ورود منابع بیشتر، وضعیت بهتر خواهد بود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، هماهنگی بسیار خوبی بین وزارت صمت، تجارت و سیاست ارزی وجود دارد که باعث شده بتوانیم تمام تقاضای واقعی حواله در بازار را پوشش دهیم که هر روز به روز می شود. . خوشبختانه به دلیل افزایش قیمت نفت، محصولات، پتروشیمی و فولاد در بازارهای جهانی، قیمت ها افزایش یافته و صادرات غیرنفتی ما افزایش یافته است، بنابراین حجم صادرات افزایش یافته و همین نکته باعث شده تا حجم ارز در حواله ها افزایش پیدا کند. بازار نسبت به قبل مطلوب تر است.

بیشتر بخوانید  خوشحالی چین از توافق روسیه و اوکراین برای صادرات غلات

بر این اساس، به گفته صالح آبادی، طرح های مرتبط با اوراق بهادار ارزی انتخاب می شوند که درآمد ارزی و بازدهی قابل قبولی داشته باشند و توجیه خوبی داشته باشند و از محل درآمدهای ارزی خود قابل بازپرداخت باشند.

در همین راستا بازنگری پروژه و نهایی شدن آیین نامه آن در حال انجام است که طی چند روز آینده منتشر خواهد شد و همزمان با تعریف پروژه جدید، این اوراق منتشر و قابل استفاده مردم خواهد بود. با ارز و حواله تضمین می شود که اصل و سود آن به صورت ارزی بازپرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید