از آغاز جنگ تاکنون 10000 سرباز اوکراینی کشته شده اند



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «الکسی آرستویچ» مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که از آغاز درگیری ها در این کشور تاکنون حدود 10 هزار نظامی اوکراینی کشته شده اند.

این مقام اوکراینی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش اوکراین 10 هزار سرباز خود را از دست داده است یا خیر، گفت: بله، از این نظر.

الکسی رازنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه (9 ژوئن) گفت که روزانه 100 سرباز اوکراینی در درگیری با نیروهای روسی کشته و حدود 500 نفر زخمی شده اند.

علاوه بر روزنیکوف، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلینسکی به نیوزمک گفت که بدترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک است، جایی که روزانه 60 تا 100 سرباز در عملیات جان خود را از دست می دهند و ما حدود 500 نفر را به دلیل جراحات از دست می دهیم.

در 26 مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به درخواست جمهوری های لوهانسک و دونتسک در شرق منطقه دونباس، اوکراین، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال خاک اوکراین نیست، هدف از این عملیات را غیر ملی کردن و خلع سلاح اوکراین عنوان کرد.

وادیم اسکیبیکی، معاون سرویس اطلاعات نظامی اوکراین اخیرا به روزنامه گاردین گفت: «این جنگ اکنون توپخانه است. خط مقدم جایی است که آینده در آن قرار دارد و ما در حال از دست دادن توپخانه هستیم.

در مورد سه خط مقدم، اسکیبیکی همچنین گفت که اکثر نیروهای روسیه در حال حاضر در منطقه دونباس متمرکز شده اند و در تلاش هستند تا مرزهای اداری هر دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را اشغال کنند. به گفته وی، این منطقه ای است که شدیدترین نبردهای توپخانه در آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید  دستگیری دو نفر از کارمندان شهرداری گناوه به اتهام تخلفات مالی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش گاردین، سرویس اطلاعات نظامی اوکراین بر این باور است که روسیه می تواند یک سال دیگر بدون تولید تسلیحات بیشتر با سرعت فعلی ادامه دهد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده نه تنها با تشدید تحریم ها علیه روسیه و تحویل تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آرام شدن اوضاع در اوکراین کمک کرده اند، بلکه به درگیری در این کشور اروپایی دامن زده اند. رئیس جمهور روسیه اخیرا به ایالات متحده هشدار داده است که در صورت ارسال موشک های دوربرد به اوکراین، مسکو حملات نظامی خود را به اوکراین تشدید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید