بازنشستگان خواندن | تکلیف معوقات دو ماه اول بازنشستگی چه می شود؟



به گزارش سلام نو، 24 میلیون مستمری بگیر، بازماندگان و معلولان تحت پوشش هستند سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانواده هایشان تا دیروز یعنی 77 روز پس از 1401 منتظر تحقق این وعده بودند که آخرین آن در اردیبهشت ماه بود.

آنها منتظر هستند تا دولت توافقنامه غیرضروری بین نهادهای ذیصلاح در تعیین را امضا کند حقوق و مستمری خودشان بودند در حالی که وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت دولت هنوز فرصت بررسی و امضای قرارداد را ندارد.

اما بالاخره دیروز این خبر به بیرون درز کرد که دولت اینطور است افزایش حقوق کارگران مستمری بگیر تایید و اعلام شد. بر اساس این مصوبه حداقل مستمری 57 درصد و سایر سطوح 10 درصد افزایش می یابد.

مطابق با هنر. ماده 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی، افزایش مستمری مشمولان سازمان های تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد. به این ترتیب حداقل مستمری دریافتی مشمولان کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران نخواهد بود.

طبق مصوبه شورای عالی کار از 19 اسفند سال 1400 حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 به 5 میلیون و 580 هزار تومان در ماه رسید.

بر اساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان مستمری از کارافتادگی و تمام بازماندگان سازمان بیمه‌های اجتماعی که طبق قوانینی مانند مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون بیمه‌های اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد، طبق قوانین مربوطه و به تصویب شورای عالی کار می‌رسد. حقوق آنها برابر با حداقل است.کارکنان تعیین و با افزایش 4 درصدی 57 امتیازی همراه خواهند بود به طوری که کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تن نباشد. در مورد مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر اشخاصی که مستمری آنها به نسبت سنوات بیمه تعیین شده است به همان نسبت بر اساس مصوبه مذکور افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  تصاویری وحشتناک از لحظه ریزش وحشتناک پل

همچنین بر اساس مفاد قانون بودجه سال 1401 در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، افزایش 10 درصدی برای این گروه از مستمری بگیران کاربرانی که بیش از حداقل دریافت می کنند ثبت نام می کنند. این در حالی است که برای کمک به بالا نگه داشتن مستمری بگیران، علاوه بر 10 درصد فوق، ماهانه مبلغ 650 هزار تومان (تا درآمد ماهانه 10 میلیون تومان) پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید