شبکه ای از متخصصان موبایل و مجرمان سایبری در پایتخت منهدم شد



به گزارش سلام نو، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر گفت: برداشت افراد غیرمجاز انجام می شود.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بررسی همه جوانب پرونده مشخص شد عاملان این جنایت در قالب شبکه های بزرگ در شهرک بزرگ بوده اند. تهران.” با ارسال پیام از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی به مخاطبین موجود در گوشی های سرقتی.

یک مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه رسیدگی به پرونده، تعداد متهمان به بیش از 70 نفر رسید، خاطرنشان کرد: این کلاهبرداران با دسترسی غیرمجاز به نرم افزارهای مالی و بانکی و همچنین یک کیف پول دیجیتال ذخیره شده روی گوشی، به فعالیت مجرمانه خود ادامه دادند. وجوه آنها را سرقت کردند و در مجموع بیش از 5 میلیارد ریال سرقت کردند.

سرهنگ گودرزی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا تهران بزرگ، تحقیقات فنی و پلیسی در اسرع وقت موفق به شناسایی ردپای مجرمان در فضای مجازی شدند که در تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از رمز عبور هر یک از شبکه های اجتماعی و سایر نرم افزارهای مالی گوشی استفاده کرده و به هر نحوی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی اطلاعات بانکی و مالی خود را رعایت کنند. رمز و نام کاربران تلفن همراه نباید بانک ها و کیف پول دیجیتال خود را روی تلفن همراه خود ذخیره کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.ciberpolice.ir قسمت گزارشات عمومی با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید  گروه عراقی مسئولیت حمله کاروان آمریكا را بر عهده گرفت + فیلم - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید