قیمت یک کیلو گوشت چقدر است؟


رئیس شورای تامین کنندگان احشام کشور با اشاره به اینکه گوشت مورد نیاز ماه مبارک رمضان تحویل داده شد، گفت: قیمت گوشت قرمز به دلیل جو روانی شب عید و نوروز افزایش یافته است که اکنون کاهش یافته است.


قیمت گوشت

منصور پوریان درباره دلایل گرانی دام زنده و گوشت قرمز در بازار گفت: .

رئیس شورای تامین کنندگان دام در کشور با بیان اینکه میزان تولیدات دامی در کشور داریم، تصریح کرد: دلیل گرانی هر محصول در بازار ممکن است کاهش عرضه و افزایش تقاضا باشد اما اکنون با آن مواجه نیستیم. این دو. گزینه های موجود در گوشت قرمز، زیرا نه تنها با مازاد دام مواجه هستیم، بلکه با افت تقاضا نیز مواجه هستیم، اما قطعا تورم سایر کالاها بر قیمت این محصول تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که دولت برای حمایت از مصرف کنندگان علاوه بر عرضه گوشت قرمز گرم، صادرات دام زنده، واردات اجساد و عرضه گوشت منجمد را ممنوع کرده است اما همچنان با گوشت قرمز بالا مواجه هستیم. . قیمت گوشت در بازار بیشتر به معرفی دام و خروج اجساد از کشتارگاه ها اشاره دارد.

پوریان گفت: پس از گرم شدن هوای بهاری شاهد 4 میلیون رأس گوسفند مازاد خواهیم بود. با توجه به کاهش تقاضای بازار، در صورت کشتار دو میلیون راس دام با دو میلیون دام مازاد مواجه خواهیم شد. باید راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان اندیشیده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در کشور افزود: واردات لاشه در کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار کارآمد است و امیدواریم با این روند قیمت ها متعادل شود.

بیشتر بخوانید  حلقه لبخند..!! سری 61

وی گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که تولیدکنندگان ما با قیمت بالای نهاده ها مواجه هستند و باید برای آن چاره اندیشی شود. با توجه به حجم تولید گوشت قرمز در کشور هیچ کمبودی برای ماه مبارک رمضان نداریم.

تحقیقات میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله در میادین و میادین میوه و تره بار بیش از 120 هزار تومان است و گوشت بین 160 تا 220 هزار تومان به صورت جداگانه به فروش می رسد.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و روانه بازار داخلی شد و این در حالی است که سالانه 10 درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.


دیدگاهتان را بنویسید