از سراب آب فریدونشهر چه می دانید؟


به گزارش سلام نو، سراب آب لت (وحدت آباد) چشمه ای است در کوه های جنوب شرقی فریدونشهر که آب آن دائمی و دارای خواص درمانی است. در پایین دست، چشمه های سایه دار درختان امکان نفس های آسایش و نشاط را بر فراز کوه ها فراهم می کند.

پارک سراب فریدون شهر – سایت گردشگری ایرانی

این چشمه در رشته کوه های جنوب شرقی فریدونشهر که در منطقه وحدت آباد قرار دارد، قرار دارد. این چشمه پس از سرازیر شدن از چشمه پایین دست به دو شاخه تقسیم می شود که یکی به سمت روستای سروشیان و دیگری به سمت آبادی وحدت آباد که آب مصرفی آن کشاورزی است می رود. چشم انداز زیبای کوهستانی اطراف چشمه مورد توجه گردشگران است.

غلیان

آب این چشمه دارای خواص درمانی معدنی به ویژه برای کلیه ها و دستگاه گوارش است. ارتفاع این آبشار حدود 45 متر است که در بهار و تابستان با حرکت آب در کنار صخره های پایین دست جلوه های زیبایی از قدرت خالق را در این طبیعت بکر و کوه های زیبا به نمایش می گذارد. این چشمه دائمی حتی در فصول بسیار خشک ایران نیز دارای آب گوارا است. در پایین دست، چشمه های سایه دار درختان امکان نفس های آسایش و نشاط را بر فراز کوه ها فراهم می کند. در هفت کیلومتری این چشمه هتلی برای اقامت وجود دارد.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  ببینید | امین حیایی چهره منتخب فینال جوکر شد

دیدگاهتان را بنویسید