در صورت تصویب مصوبه هیئت رئیسه، گزینه جدید ایران روی میز خواهد بود



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از اعضای کمیسیون داخلی و شورای پارلمانی تاکید کرد: اگر هیات رئیسه مصوبه سخت تری علیه ایران تصویب کند یا پرونده فنی ایران مشمول مسائل امنیتی و سیاسی شود، جمهوری اسلامی یک مصوبه جدید خواهد داشت. گزینه.

محمدحسن آصفری با اشاره به پیش نویس قطعنامه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی باید خود را نشان دهد. بی طرفی و دنبال کردن سیاست های خصمانه.» شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود. دیدار آقای گروسی با نخست وزیر اسرائیل حاکی از مشکوک بودن جلسه آژانس است.

وی افزود: آیا این نقض پروتکل ها و توافقات بین المللی آژانس نیست که مدیر آن با نخست وزیر کشوری که بیشترین زرادخانه هسته ای و بمب اتمی را در اختیار دارد و حاضر به پیوستن به پروتکل NPT نیست، ملاقات می کند؟ “؟ مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از منافع کشورهای جهان در مبارزه با سلاح های کشتار جمعی غیر متعارف محافظت کند. امروز به جای دیدار با نخست وزیر اسرائیل، باید از آنها سوال می شد که چرا به NPT نپیوستند و گزارشی از فعالیت های هسته ای خود در آژانس ندادند؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار آقای گروسی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از جلسه هیئت رئیسه نشان دهنده روابط پشت پرده ای است که آقای گروسی و رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی برقرار کردند. جمهوری اسلامی ایران. شورای حکام نباید اجازه دهد آژانس به نهادی برای اجرای سیاست خصمانه اسرائیل در منطقه تبدیل شود. همیشه دیده‌ایم که هر وقت مذاکرات ما با اروپا انجام می‌شود، آژانس نقش یک پلیس بد یا گاهی خوب را بازی می‌کند تا بتواند ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و جمهوری اسلامی را از حقوق مسلمش محروم کند.

بیشتر بخوانید  رویکرد ذوب آهن اصفهان، خلق فرصت های ارزشمند از دل تهدیدها است

وی افزود: شورای حکام باید به دنیا پاسخ دهد که چرا بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران فعالیت های هسته ای خود را کنار گذاشت و اورانیوم غنی شده خود را کاهش داد، تحریم ها علیه ایران لغو نشد و ایران مجبور به ادامه فعالیت های هسته ای شد. صدور قطعنامه هایی که به دنبال اعمال فشار بیشتر بر ایران برای کشاندن ایران به میز مذاکره است، کثیف است. تا زمانی که تحریم ها علیه آن برداشته نشود؛ تصمیم مجلس در قالب یک اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها باقی مانده است. اگر قطعنامه سخت گیرانه تری علیه ایران تصویب کنند یا پرونده های فنی ایران را در معرض مسائل امنیتی و سیاسی قرار دهند، جمهوری اسلامی گزینه های دیگری دارد که در آینده قابل پیش بینی روی میز خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید