آیا صعود قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت؟


به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی هم اکنون 1809 دلار است که بیش از 5 دلار رشد در روز را تجربه کرده است. تحلیلگران به این فکر می کنند که آیا این حرکت به اندازه کافی قوی خواهد بود که طلا را به بالای 1850 دلار در هر اونس برساند یا خیر؟

شان لوسک، مدیر بازرگانی والش، در مصاحبه ای گفت: از منظر فصلی افزایش تقاضا برای طلای فیزیکی از اواسط آذر ماه تا اواخر بهمن کمک به بزرگی به افزایش قیمت طلا می کند.

وی همچنین اشاره کرد که فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را در سال 2022 افزایش دهد اما همچنان ابهامات بسیاری در بازار وجود دارد که از جمله آنها می توان به افزایش موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون و افزایش تنش های ژئوپلیتیک اشاره کرد.

لوسک افزود: افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روز بازار ها و اقتصاد گذاشته و در سیاست های فدرال رزرو تغییر ایجاد کند. همچنین تنش های ژئوپلیتیک نیز می تواند قیمت نفت خام را دستخوش تغییر کرده و از این جهت بر بازار ها تاثیر بگذارد.

فرانک چولی استراتژیست ارشد بازار در مصاحبه خود گفت که طلا هم اکنون شرایط خوبی دارد اما با این حال تا زمانی که قیمت آن بالاتر از 1835 دلار و یا حتی 1850 دلار قرار نگرفته است نمی توان به صعودی بودن روند آن اطمینان داشت.

لوسک ابراز داشت که اگر قیمت طلا بتواند در همین روز های باقی مانده از سال بالاتر از 1850 دلار بسته شده و سال را در این قیمت به پایان برساند هدف بعدی برای آن 2000 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید  نیروی دریایی سپاه به انواع تسلیحات هوشمند و بی سرنشین مجهز شده است

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید