تأمین و حمل پایدار مواد اولیه؛ زمینه‌ساز رکوردشکنی‌های ماهیانه تولید



شرکت فولاد مبارکه موفق شد در اردیبهشت ماه 1401 رکوردهای تولید ماهانه را به ثبت برساند و رکوردهای جدیدی را در حوزه های مختلف تولید به ثبت برساند. بدیهی است کسب رکورد تولید در فولاد مبارکه نیازمند پشتوانه فنی است تا حوزه های تولیدی بتوانند جهشی در تولید در کشور داشته باشند و یکی از مهم ترین عوامل دستیابی به این رکوردها، واحد حمل و نقل جاده ای است.

رسول شفیع زاده مدیر حمل و نقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: واحد حمل و نقل و پشتیبانی در سه حوزه کلیدی تامین به موقع مواد اولیه، حمل و نقل سرباره فولاد و پشتیبانی خطوط تولید با ارائه سازوکارهای حمل و نقل مسئولیت دارد. این واحدها . .

وی افزود: حمایت واحد حمل و نقل جاده ای برای ثبت رکورد در فروردین و اردیبهشت ماه در فولاد مبارکه زمینه ساز رکوردهای متعدد و متنوع بود. هزاران تن سنگ آهن، کنسانتره، گندله، اسفنج و بریکت.

مدیر حمل و نقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: علاوه بر این موفق شدیم رکورد جدیدی در حمل اسفنج به میزان بیش از 248 هزار تن به ثبت برسانیم که این میزان مواد اولیه تحویلی به فولاد مبارکه و مجتمع فولاد صبا.”

وی اذعان داشت: در حوزه های انتقال سرباره فولاد با توجه به افزایش تولید در این حوزه، رکورد حمل 4 هزار و 312 تیغه سرباره و 0.04 دقیقه توقف برای هر ذوب به ثبت رسید. همچنین در حوزه تعمیرات اساسی و پشتیبانی خطوط تولید و حمل و نقل، خدمات حمل و نقل جاده ای از بهمن ماه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

شفیع زاده تاکید کرد: برنامه ریزی و کنترل حمل و نقل مواد اولیه و تقویت کار گروهی در تیم حمل و نقل و هماهنگی و تعامل با واحدهای ذیربط در حمل و نقل مواد اولیه نقش اساسی داشته و جا دارد از تمامی واحدهای دست اندرکار این امر که سوابق حمل هستند تشکر کنم.

بیشتر بخوانید  توافق ایران و آمریکا انجام شد؟

رکورد حمل یک میلیون و 350 هزار تن مواد اولیه در اردیبهشت ماه

میررسول میراسادی رئیس حمل و نقل مواد اولیه و فرآورده های فولاد مبارکه در گفت و گو با فولاد گفت: در واحد حمل و نقل مواد اولیه و فرآورده ها که یکی از واحدهای حمل و نقل جاده ای فولاد مبارکه می باشد، مواد اولیه خریداری شده به صورت تحویل از معادن و کارخانجات سراسر کشور به فولاد مبارکه به روش های ریلی، جاده ای و ترکیبی حمل می شود.

وی ادامه داد: با تلاش همه همکاران ما در فولاد مبارکه رکوردهای ارزنده ای در زمینه تولید به ثبت رسید که برای دستیابی به این رکوردها نیاز به پایه گذاری در سایر واحدها به ویژه در حوزه حمل و نقل بود. در واقع وظیفه ما تامین به موقع خطوط تولید کنسانتره، آهن اسفنجی و بریکت است.

رئیس حمل و نقل مواد اولیه گفت: نظارت های زیادی برای حمل و نقل ریلی و جاده ای برای حمل مواد اولیه انجام شده است که در نهایت موفق شدیم در ماه گذشته بیش از یک میلیون و 350 هزار تن مواد اولیه را حمل کنیم. ” حدود 49 درصد از این مقدار از طریق ریل و حدود 51 درصد از طریق جاده حمل می شود.

وی گفت: همکاران ما در نقاط مختلف فولاد مبارکه، راه آهن جمهوری اسلامی و بسیاری دیگر از عزیزان به صورت تیمی این کار را انجام دادند تا این مقدار مواد اولیه بارگیری و حمل شود.

میراسدی بیان کرد: مدتی است که زمینه برای این فعالیت ها فراهم شده تا بتوان حجم زیادی از مواد اولیه را ذخیره و در نهایت آن مواد اولیه را به خطوط تولید رساند. فولاد مبارکه آمادگی ایفای نقش در زمینه جهش تولید در کشور را دارد اما محدودیت هایی در تامین مواد اولیه و حمل آن به کارخانه وجود دارد که با رفع آن می توان شاهد شکوفایی صنعت کشور بود.

بیشتر بخوانید  تعطیلی سفارت اسرائیل در اوکراین

وی یادآور شد: هدف ما کار تمام مواد اولیه از طریق سیستم حمل و نقل ریلی است و گواه آن نیز قرارداد خرید 50 دستگاه لکوموتیو از شرکت مپنا است.

رئیس حمل و نقل مواد اولیه و فرآورده های شرکت فولاد مبارکه در پایان از کلیه همکاران واحدها برای تهیه مواد اولیه، حفاظت فیزیکی، مالی، آهن آلات، حمل و نقل ریلی و جاده ای، راه آهن جمهوری اسلامی و سایر واحدهای شرکت کننده که در کسب این رکورد نقش داشتند.

لزوم رعایت ایمنی حمل و نقل

حبیب الله قاسمی، رئیس اداره حمل و نقل مواد اولیه و فرآورده های فولاد مبارکه در گفتگو با فولاد گفت: هدف ما در فولاد مبارکه جابه جایی تمام مواد اولیه از طریق ریل است اما به دلیل محدودیت های زیرساختی این امر محقق نشده و موفق به جابجایی شده ایم. حدود 50 درصد از این ماده خام با استفاده از راه آهن با تلاش و ردیابی.

وی ادامه داد: مواد اولیه ای که از طریق ریل حمل می شود را در ایستگاه شهر حسن آباد دریافت می کنیم و پس از توزین و سایر عملیات های لازم به فولاد مبارکه منتقل می کنیم.

رئیس واحد حمل و نقل مواد اولیه و فرآورده های فولاد مبارکه افزود: نکته مهم در کسب رکورد این است که باید مسائل امنیتی رعایت شود و این موضوع در واحد حمل و نقل مواد اولیه فولاد مبارکه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: علاوه بر این، خطوط ریلی داخلی فولاد مبارکه برای به دست آوردن این رکوردها نیاز به تعمیر و آماده سازی داشت و قبل از فرا رسیدن ماه های پرتلاطم فولاد مبارکه، برنامه ریزی برای اصلاح آنها برای افزایش سرعت و ارتقای پارامترهای ایمنی انجام شد. “ما موفق شده ایم به رکوردهای تولید و تحویل دست پیدا کنیم.

اهمیت حمل و نقل پایدار و به موقع مواد اولیه در فولاد مبارکه

علی مهدوی رئیس گروه فنی حمل و نقل فولاد مبارکه در گفت و گو با فولاد گفت: این واحد در واقع یکی از مهم ترین واحدهای پشتیبانی تولید برای حمل و نقل مواد اولیه است و در این راستا با توجه به برنامه ریزی های تولید و خرید مواد اولیه. فعالیت ها.»، وظیفه حمل و نقل مواد خام را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید  تقویت حضور نخبگان در عرصه مدیریتی از اثرات مجمع نظام مسائل استان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده برای دستیابی به رکورد در فروردین و اردیبهشت امسال، واحد حمل و نقل جاده ای در ابتدا برنامه ریزی های زیادی برای ایفای نقش خود در این حوزه انجام داد و سپس اقدامات مختلفی را برای انتقال مواد اولیه پایدار و به موقع انجام داد. فولاد مبارکه شاهد کسب رکوردهای ماهانه خواهیم بود.

رئیس گروه فنی حمل و نقل فولاد مبارکه گفت: با توجه به پراکندگی منابع تامین و کمبودهای موجود در زیرساخت های لازم، حمل و نقل و تامین مواد اولیه فولادسازان کشور را با چالش جدی مواجه کرده است. به رکوردهایی که شاهد آن هستیم دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این بین رکوردهای مختلفی در حمل و نقل مواد اولیه به ثبت رسیده است که با تلاش همه عوامل حمل و نقل محقق شده است و این نشان دهنده تعهد قاطع گروه پشتیبانی حمل و نقل به حمایت موثر و پایدار از تولید است.

مهدوی بیان کرد: ثبت و تکرار رکوردهای تولید و حمل و نقل بدون حمایت مدیریت و برنامه ریزی و نظارت مستمر بر حمل و نقل امکان پذیر نبود و این تلاش ها و موفقیت ها به ویژه رکوردهای فروردین و اردیبهشت نویدبخش ثبت رکوردهای آینده است.

وی گفت: فولاد مبارکه با توجه به محدودیت هایی که در حوزه زیرساخت ها وجود دارد، سرمایه گذاری زیادی در بهبود و تقویت این زیرساخت انجام داده است که امیدواریم در نتیجه این اقدامات شاهد حمل و نقل پایدار مواد اولیه مطابق با نیازهای تولیدی کشور».

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید