دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید / حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی چقدر است؟


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1401. آیین نامه ثبت نام در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و همچنین دوره راهنمایی منتشر شد.

در دستورالعمل ثبت نام مدارس که با شعار «ثبت نام بهینه، نظارت همگانی، سهم مساوی آموزش و پرورش» از سوی وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان ها ابلاغ شد، آمده است امسال مدیرکل سنجش و پاسخگویی به شکایات. معرفی خواهد شد و کلیه اعضای خدمات ثبت نام در سطح استان و منطقه موظف به مشارکت در برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای فرآیند ثبت نام می باشند.

قوانین ثبت نام در پیش دبستانی و دبستان

– ثبت نام کودکان پیش دبستانی بر اساس مفاد بخشنامه های 301 مورخ 1400/06/24 و 84225 مورخ 97/10/5 و 158774 مورخ 29/8/1398 و شیوه نامه 46106 مورخ 21/3/1397 انجام می شود.

– ثبت نام کلیه کودکان پیش دبستانی در سامانه ایدز توسط کد دولت، دولت با مشارکت مردم من سازمان های غیر دولتی اجباری بوده و مسئولیت ثبت نام به عهده مدیر مرکز آموزشی کودکان (شامل مهدکودک و پیش دبستانی) می باشد.

تبصره 1: واحدهای آموزشی کودکان زیر شش سال مجاز به دریافت شهریه باید طبق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش کشور عمل کنند.

تبصره 2- مدیریت واحدهای آموزشی دولتی و دولتی با مشارکت مردمی طبق ردیف اول (ب) بخشنامه 84225 مورخ 1397/10/05 خواهد بود. و رویه 301 از 14.06.2400.

– حداقل سن برای ثبت نام در کلاس اول:

حداقل سن برای ثبت نام در پایه اول / شرایط ثبت نام در پیش دبستانی و دبستان

– مدیران مراکز آموزشی (مهدکودک ها و پیش دبستانی ها) و دبستان ها موظفند در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به دانش آموزان و دانش آموزان پیش دبستانی (خصوصاً پایه اول) و تا پایان خرداد ماه 1401 در سامانه های سنجش بدو ورود و خروج اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید  فیلم هولناک تصادف 3 نیسان آبی با سوخت قاچاق در کرمان + زنده سوزی راننده

تبصره 1: مدیران مدارس در بدو ورود به پایه اول ابتدایی مبتدیان بدون سابقه پیش دبستانی را شناسایی کنند تا در اسرع وقت نواحی نسبت به برنامه ریزی کلاس های آمادگی برای بهار و تابستان 1401 اقدام کنند.

تبصره 2: به منظور جلوگیری از اختلاط برنامه آموزش پیش دبستانی تابستانی با شروع سال تحصیلی، مقتضی است به گونه ای برنامه ریزی شود که ادامه بهار و تابستان 1401 ساعت یادگیری و آمادگی و آموزش ویژه پیش دبستانی و مداخله به موقع تا نیمه اول سپتامبر 1401. از سیستم خارج شوید.

– حداقل سن برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی شش سال تمام می باشد.

تبصره 1 : سایر شرایط سنی ثبت نام دانش آموزان در رشته های مختلف آموزشی بر اساس مفاد فصل سوم آیین نامه اجرایی مدارس انجام می شود.

– از آنجایی که در دوره پایه فرآیند کیفی – توصیفی سنجش دانش آموز در متمم های ارزشیابی سامانه ایدز گنجانده شده است، دانش آموزان به سطوح بالاتر (به جز پایه اول ابتدایی) و با تکرار پایه به صورت متمرکز از طریق سامانه ارتقا می یابند. و با تایید مدیر مدرسه.

– کلیه نوآموزان موظف به شرکت در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی پس از ورود به دوره پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی هستند و شرکت نوآموزان در طرح سنجش دو سال قبل از دوره ابتدایی بر اساس دستورالعمل اجرایی کشور انجام می شود. برنامه ارزیابی 1401

تبصره 1: با توجه به اینکه دانش آموزان جدیدالورود دو سال قبل از دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی برای سال تحصیلی 1401-1401 ارزشیابی می شوند و برخی از آنها دیرتر تشخیص داده می شوند، برنامه ریزی آموزشی و مداخله به موقع در طول سال تحصیلی به دلیل اینکه این مبتدیان ضروری هستند.

بیشتر بخوانید  رسم اشتباه تیراندازی در لرستان/ گلوله عروسی به همسایه رسید! + فیلم

تبصره 2: به موجب ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شورای آموزش عالی شماره 908 مورخ 1393/12/11. سنجش سلامت در بدو ورود دانش آموز عشایری الزامی و رایگان بوده و با توجه به عشایری بودن عشایر، زمان سنجش تا پایان مهرماه خواهد بود.

ضوابط ثبت نام در مدارس متوسطه اول و دوم و متوسطه فنی و حرفه ای

– ثبت نام دانش آموزان پایه دهم با تاکید بر رعایت اولویت های تعیین شده در نمونه گرایش های تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره انتخاب رشته به منظور استفاده و تکمیل ظرفیت اسمی گروه با رعایت موارد مربوطه. بخشنامه ها و راهبردها و سیاست های توسعه متوازن در دوره دوم آموزش متوسطه با شماره بخشنامه های 140/112 از تاریخ 05/02/1400 و 400/104 از تاریخ 1401/01/15 انجام شود.

تبصره 1: مشاوران و مدیران مدارس هنگام ثبت نام دانش آموزان در مقطع متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش در مقطع ابتدایی وضعیت جسمانی دانش آموزان متناسب با هر رشته را جدی بگیرند.

تبصره 2: نحوه استفاده دانش آموزان پایه دهم و متوسطه ورودی در رشته برون سپاری از طریق معاونت آموزش متوسطه (دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه ای و حرفه ای) اعلام خواهد شد.

تبصره 3: مدیران مدارس شبانه روزی می بایست اطلاعات مربوط به دانش آموزان پاره وقت را در سامانه مربوط (حوزه داخلی) ثبت و تأیید نمایند.

– ثبت نام و پذیرش دانش آموز در مدارس نمونه دولتی (سال دوم راهنمایی نظری و فنی و حرفه ای) با رعایت شرایط و مفاد دستورالعمل ها و دستورالعمل های اجرایی مربوطه جهت شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی در 1401. -1401 سال تحصیلی شماره 400 / 106 از 1401/01/201.

بیشتر بخوانید  زمان واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ – ایران چطور

دیدگاهتان را بنویسید