سهام باقیمانده در حقوق صاحبان سهام شناسایی شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی بقایای سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: مردم برای ثبت نام و حتی مراجعه به جایی ندارند. برای ریال فردی پرداخت کنید.

حسین قربان زاده با اشاره به اینکه در پایان بند الف تبصره 2 قانون بودجه به تخصیص سهام قانونی به مشمولان کمیته امداد و مددکاری اجتماعی و سایر افراد واجد شرایط اشاره شده است، گفت: و چندین جلسه داده ها ناقص برگزار شده است. و برخی باید اصلاح شوند.

شناسایی بیش از سه میلیون باقیمانده در مرحله اول

وی تعداد بازماندگان را اعلام کرد و افزود: در آخرین جلسه ای که هفته گذشته با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون امور اجتماعی وزیر رفاه و مسئولان کمیته امداد برگزار شد، تعداد بازماندگان تحت پوشش این دو نهاد مشخص شد. بر این اساس این افراد در مجموع حدود 3 میلیون و 337 هزار و 700 نفر هستند که از این تعداد حدود 2 میلیون و 25 هزار نفر تحت پوشش کمک های اجتماعی و حدود یک میلیون و 300 نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره پرتفوی افرادی که به عنوان واجد شرایط شناخته می شوند، گفت: تا دو هفته آینده سبد این افراد مشخص می شود. در واقع کیفیت پرتفوی، نوع سهام، میزان سهام هر فرد و نحوه واگذاری مشخص می شود و در تیرماه اطلاعات تکمیل می شود. تفاوت پورتفولیوی این افراد با منتخبان سال 2005 در این است که اقدامات دولتی در حال حاضر بسیار محدود است و ابتکار عملی در آن زمان وجود ندارد. از سوی دیگر، دولت در بند یک تبصره دو یا یک بند مربوط به بخشودگی بدهی ها و … وظایف دیگری دارد و هیات مدیره بورس دولتی برای این وظایف کافی نیست. باید اولویت بندی شود که ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  واکنش وزیر بهداشت به صفر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا

قربان زاده با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و حمایت اجتماعی برای ثبت نام لازم نیست به جایی مراجعه کنند، تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که اصلا ثبت نام نمی شود زیرا هویت افراد مشخص است و در بانک اطلاعاتی موجود است. این افراد نباید برای هیچ ریالی هزینه کنند. اگر پیامکی ارسال شود که لینک ثبت نام داشته باشد قطعا کلاهبرداری است و ربطی به دولت و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ما ندارد.

فرآیند شناسایی باقیمانده را ادامه دهید

وی در ادامه درباره سایر واجدین شرایط گفت: جلسات جداگانه ای در خصوص تعیین افراد واجد شرایط دیگر در حال برگزاری است. بر اساس تبصره 3 ماده 34، اجرای سیاست مذکور در اصل 44 با همکاری وزارت رفاه و بر اساس ساز و کار پایگاه بهزیستی ایران، افراد واجد شرایط براساس دهک ها باید شناسایی شوند. بر این اساس فاز بعدی دو دهک اول است که تا پایان سال باید سهام عدالت به آنها اختصاص یابد. این به جلسات بیشتری نیاز دارد که ممکن است چندین ماه طول بکشد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر مشمول سهم حقوقی شناسایی شده در سال های 1384 و 1385 هستند. در این سال ها عده ای از دهک های پایین از مشمول نبودن سهم قانونی گلایه داشتند که طبق قانون بودجه سال جاری باید وضعیت این افراد مشخص شود و در صورت مشمولیت سهمی که به آنها اختصاص داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید