خبر مهم در مورد یارانه ها/ تا چه زمانی یارانه نقدی پرداخت می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت نقدی یارانه ادامه دارد و در ماه های آینده در صورت عدم اجرای موضوع کالابرگا به هر دلیلی، این روش پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت.

آقای محمدمهدی سبحانیان گفت: «در صورت پرداخت کالابرگ، یارانه‌ها به صورت کارت اعتباری روی کارت‌های انفرادی پرداخت می‌شود که براساس آن مردم می‌توانند از آن اعتبار برای خرید در سوپرمارکت‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده کنند.

به صورت نقدی می توان به هر کاربری اعم از سینما و پارک یارانه داد اما دولت معتقد است مردم می توانند از این منابع برای تهیه جدول خود استفاده کنند و به همین دلیل از کاربرگ استفاده کنند.

به گفته وی آنچه دولت در قانون بودجه از مجلس می خواهد پرداخت یارانه ها از طریق کاربرگ های الکترونیکی است. این امر مستلزم زیرساخت های لازم در سراسر کشور بود و امکان انجام فوری آن وجود نداشت، بنابراین مقرر شد در دو ماهه اول سال پرداخت نقدی انجام شود و به محض آماده شدن زیرساخت های لازم و در نظر گرفتن سایر جوانب، در مورد این روش یا تخصیص تصمیم گرفته شد کاربرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.

آقای سبحانیان گفت: تغییری در میزان و افراد دریافت کننده یارانه ایجاد نخواهد شد. همان افرادی که تاکنون یارانه دریافت کرده اند و افرادی که بنا به درخواست به لیست دریافت کنندگان اضافه شده اند حق دریافت برگه را خواهند داشت. عزم دولت این است که کمترین تفاوت و تغییر در نحوه خرید مردم ایجاد کند و رضایت مردم را در این زمینه تضمین کند. همچنین تا به امروز در هیچ مجمعی درباره تغییر یارانه بنزین بحثی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید  تاثیر قابل توجه گیاه رازیانه در درمان عفونت کرونا

اردیبهشت امسال دولت تصمیم گرفت تا نحوه پرداخت ارز ممتاز به کالاهای اساسی را تغییر دهد تا یارانه از واردکنندگان به مصرف کنندگان پرداخت شود. به همین دلیل میزان یارانه پرداختی افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید