نظرات و خرافات مردم جهان در مورد خوشبختی


نظرات و خرافات مردم جهان در مورد خوشبختی

همه مردم در سراسر جهان زیر بار انواع خرافات در زمینه های مختلف هستند. یکی از خرافات مردم اروپا و آمریکا درباره شادی در سال جدید است. آنها هم مثل ما به چیزهایی فکر می کنند که نسل ها در جشن های سال نوشان تکرار شده است.

نظرات و خرافات مردم جهان در مورد خوشبختی

مثلا ما معتقدیم اولین عیدی که از یک فرد می گیریم وضعیت مالی ما را در سال آینده مشخص می کند. از طرف دیگر ما به خوب یا بد اعتقاد داریم. مردم سایر نقاط جهان خرافات خود را دارند، از شکستن ظروف گرفته تا پریدن از روی موج دریا، که فکر می کنند سال جدید را شاد می کند.

دانمارک: کاسه را بشکنید

دانمارکی ها معمولا سال نو را با شکستن بشقاب جلوی خانه دوستانشان شروع می کنند. هر چه بشقاب های بیشتری جلوی خانه بشکنید، دوستان بیشتری خواهید داشت. دانمارکی ها سنت متفاوتی دارند. روی صندلی بایستند و در نیمه های شب بپرند تا ارواح خبیثه را از خانه و زندگی خود دور کنند و با شانس بیشتری وارد سال جدید شوند.

اسکاتلند: مهمان ویژه

اسکاتلندی ها بر این باورند که اولین فردی که در نیمه شب از مقابل خانه شما عبور کند، خوشبختی و موفقیت شما را در سال جدید رقم خواهد زد. امروزه این رسم را جشن می گیرند و «گام اول» نامیده می شود. آنها به دیدار یکدیگر می روند و برای یکدیگر غذا، تنقلات یا هدایای کوچک می آورند تا سال آینده را با شادی و خوشی آغاز کنند.

در شهر استون هنج، شهری در اسکاتلند، مردم با لباس های کیلت (دامن های پشمی مردانه اسکاتلندی) در خیابان ها رژه می روند و با پرتاب گلوله های آتشین به سمت تیرها و دیوارها روح شیطانی سال جدید را می سوزانند. .

بیشتر بخوانید  شباهت زوج بازیگر با پونی و سوسوکه!!

اسپانیا: جادوی میوه

در اسپانیا و پرتغال مردم هر ساعت 12 انگور را در نیمه های شب می گذارند تا با توجه به 12 ماه سال، برکت و طراوت را وارد زندگی خود کنند.

برزیل: پریدن روی موج

در برزیل افرادی که سال نو را جشن می گیرند بعد از نیمه شب به دریا می آیند و از روی 7 موج دریا یا اقیانوس می پرند و هر بار آرزوی سال آینده را بیان می کنند. آنها معتقدند که این رویاهای آنها را محقق می کند.

روسیه: نوشتن و سوزاندن

روس ها بزرگترین آرزوهای خود را روی کاغذ می نویسند. نیمه شب که شد کاغذی با شمع روشن کردند و خاکستر را در لیوان های شامپاین ریختند و نوشیدند. بنابراین، آنها معتقدند که آرزوهایشان برآورده می شود.

آلمان: فلز سخت

سنت خرافی آلمانی ها برای شادی در سال جدید، ذوب سرب است. سرب را در یک قاشق غذاخوری روی شعله مستقیم ذوب کرده و در سطلی پر از آب بریزید. وقتی فلز سرد شد و شکل گرفت آن را بیرون می آورند و شکل آن را با شادی سال آینده خود مقایسه می کنند. شکل قلب یا حلقه نشان دهنده ازدواج است. شکل گوسفند نشان دهنده سفر است و توپ یا دایره نشانه خوش شانسی است.

یونان: سکه در کیک

یونانی ها برای جشن سال نو و برای خوش شانسی کیک ریحانی می پزند. در خمیر او سکه، مهره، خوک ارزان می گذارند. ساعت 12 شب که شد کیک بریده می شود و به همه یک تکه می دهند. هر کس که یک سکه یا یک مروارید پیدا کند، سال آینده شادتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  متن و جملات تبریک سال نو عاشقانه | خنده دار

فیلیپین: حلقه اقبال

در فیلیپین، مردم بر این باورند که همه چیز گرد و دایره شکل است و نماد برکت و سعادت است. به همین دلیل فیلیپینی ها سفره سال نو را با انواع تنقلات و میوه های گرد تزئین می کنند.

ژاپن: سوپ با رشته فرنگی سیاه

در ژاپن، مردم سال نو خود را با خوردن سوپ رشته فرنگی (نودل های تهیه شده از آرد گندم سیاه) آغاز می کنند. رشته فرنگی سیم بلند نمادی از طول عمر و شکوفایی است. ژاپنی ها بر این باورند که رشته فرنگی را باید از ابتدا تا انتها برش داد و هرگز آن را جوید یا نصف کرد.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید