قهرمانی ایران در مسابقات بین المللی کشتی جام تورلیخانف



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات که روزهای 22 و 23 خردادماه در آلماتی برگزار شد، پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری وزن 55، دو 60، اوزان 72 و 87 کیلوگرم پویا ناصرپور، پیمان پشتم، مهدی فلاح و امین میرزازاده در اوزان 60، 82، 97 و 130 کیلوگرم مدال طلا و محمدرضا مختاری و علی اکبر یوسفی در 73 و 70 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. دسته های وزنی

در رده بندی تیمی ایران با 185 امتیاز اول و قزاقستان با 165 و ازبکستان با 108 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

نتایج نمایندگان کشورمان و جایگاه انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن منهای 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 اسلامگرا عزیزوف از تاجیکستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر آرویان هالاکورکی از هند را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. دادمرز با نتیجه 4 بر 2 از سد مارلان موکاشف قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم الهام بهرام اف از ازبکستان را 9 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله محمد کودیر یوسپوف از ازبکستان را 9 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر فیروز میرزا رجبوف از تاجیکستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد ایرنور فیدخمتوف قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد و نجاتی با نتیجه 9 بر صفر از سد ناصرپور گذشت و به مدال طلا دست یافت. ناصرپور هم مدال نقره گرفت.

بیشتر بخوانید  بزن و برقص حامد آهنگی ستاره سریال جوکر با تماشاچی

در وزن 67 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کالی سلیمان اف قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی مقابل ابرار اتابکف از ازبکستان به دلیل مصدومیت 3 بر 3 شکست خورد.

در وزن 72 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار می شود، محمدرضا گرایی در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را شکست داد. به دلیل غیبت شهروز اوچیلف از تاجیکستان برنده شد. گرائی در دور سوم با نتیجه 7 بر 3 مغلوب میرژان شرمهنبات از قزاقستان شد و به عنوان دوم وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله 9 بر صفر محمود باشیلوف از ازبکستان را شکست داد و به فینال راه یافت و با عدم حضور میرجان شرمهنبات از قزاقستان به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه 3 بر یک دلشاد امانگلدی از ازبکستان را شکست داد و در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 تامرلان شادوکایف از قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مغلوب دمی جادریف از قزاقستان شد و راهی مرحله پلی آف شد. مختاری در این دیدار با نتیجه 3 بر یک از سد یونس امره بشار ترکیه گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در دسته تا 82 کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 از سد کالیدین آسیکیف قرقیزستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله شمیل باتیروف از قزاقستان را 10 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. پشتام در دیدار پایانی مقابل برنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا، آکذول محموداف از قرقیزستان، با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

بیشتر بخوانید  نحوه غیرفعال سازی کارتخوان‌ها تا پایان دی ۱۴۰۰

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر یک از سد آزاتبکوف آزابکوف قرقیزستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله عظمت کاستوبایف از قزاقستان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت. طاهری با نتیجه دو بر یک اییونگا ریکادزه از گرجستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. در این وزن نیز علی شریفی دیگر ملی پوش کشورمان در دور نخست با نتیجه 5 بر 3 از سد میلیس آیتباکوف در قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مغلوب جالقاسبی بردی ماراتوف از ازبکستان شد. و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک از سد اومالت دادوف قزاقستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله رستم آسوکولوف از ازبکستان را 3 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل متان بشار از ترکیه با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم جاکوبی کجاجا از گرجستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. امین میرزازاده دیگر ملی پوش کشورمان در این رده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر ستایش از هند را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد و در پایان امین میرزازاده با نتیجه 2 بر 2 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل عثمان ایلدیریم از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. یوسفی نیز به این دیدار راه یافت و با نتیجه 8 بر صفر مقابل ستایش از هند به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید  چک برگشتی را با این ۴ روش نقد کنید

دیدگاهتان را بنویسید