پنج دستاورد بزرگ علمی که شما را شگفت زده می کند!


میلیون ها مطالعه علمی جدید هر ساله منتشر می شود که موضوعاتی مانند تکامل ستاره ها و پیامدهای تغییرات آب و هوا را روشن می کند. با توجه به تحقیقات بی‌شماری که هر ساله منتشر می‌شود، از شما دعوت می‌کنیم تا با برجسته‌ترین دستاوردهای علمی تا کنون بیشتر آشنا شوید.

هوش مصنوعی


هوش مصنوعی



هوش مصنوعی با توجه به اینکه افراد در پردازش اطلاعات در مقایسه با رایانه ها عملکرد ضعیف تری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.


هوش مصنوعی

با یادگیری تشخیص الگوها در تمام این اطلاعات، کامپیوترهای مصنوعی قادر به کشف سریع‌تر هستند و با استفاده از اطلاعات گسترده ارائه شده توسط پروژه‌ها، گام‌های بزرگی در درک و درمان بیماری‌ها برمی‌دارند. ژنومیک و ارائه مدارک پزشکی الکترونیکی در سراسر جهان.

اصلاح ژن


اصلاح ژن

با تشکر از سیستم تشخیص سیستم کریسپر – Cas9 به پیشرفت قابل توجه در توانایی تصحیح DNA من رسیدم. برخی از باکتری ها از کریسپر – Cas9 آنها به طور طبیعی به عنوان یک سیستم امنیتی استفاده می شوند، زیرا قادر به ذخیره قطعات هستند DNA ویروسی، علاوه بر شناسایی ویروس، با توانایی ممکن برای تبدیل مطابقت دارد DNA این ویروس همچنین دارای باندهای متعددی است.


اصلاح ژن

محققان معتقد بودند که در سال 2012 کریسپر – Cas9 می توان از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند در اصلاح ژن استفاده کرد زیرا ساده می کند DNA بنابراین دانشمندان می توانند به سرعت سازگار شوند.

اینترنت


اینترنت

اینترنت را می توان مهم ترین اختراع عصر ما از نظر فناوری دانست.


اینترنت

اینترنت خود یک دستاورد برجسته در صنعت فیزیک و مهندسی است که دانشمندان را از سراسر جهان گرد هم می آورد و تبادل اطلاعات و تحقیقات را تسهیل می کند و همچنین منابع و مقالات علمی را بیش از هر زمان دیگری در اختیار مردم قرار می دهد.

تصویربرداری پزشکی

بیشتر بخوانید  عکس های جدید شهرزاد عبدالمجید بازیگر


تصویربرداری پزشکی

تصویربرداری ابزاری حیاتی برای پزشکان برای تشخیص و درمان دقیق بیماری هایی است که در پشت پوست و استخوان ها پنهان شده اند. تصویربرداری پزشکی به بیماران اجازه می دهد تا در معرض درمان های تهاجمی قرار بگیرند.


تصویربرداری پزشکی

تصویربرداری پزشکی گنجانده شده است رادیولوژیست ها، ام آر آیمن سونوگرافی ایستگاه ها تصویربرداری پزشکی نشان می دهد که چگونه علم و فناوری یکدیگر را تکمیل می کنند.

آنتی بیوتیک ها


آنتی بیوتیک ها



آنتی بیوتیک ها انقلابی در بین داروها محسوب می شوند و با واکسیناسیون بیماری های عفونی مانند سل را ریشه کن کرده اند.


آنتی بیوتیک ها

اولین مثال یک آنتی بیوتیک است پنی سیلین جی بی سر الکساندر فلمینگ کشف شده. با توجه به تعداد افرادی که هر ساله از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند، باید جزو پنج اکتشاف برتر در دنیای پزشکی باشد.

ترجمه اختصاصی از مجله Encouraging

اویس فرجاد


بیشتر بخوانید:

ماجراجویی و زندگی در قطب جنوب!

هشت حقیقت شگفت انگیز در مورد کیهان!


دیدگاهتان را بنویسید