نامه ابراهیم رئیسی استاندار سابق خوزستان درباره کلانشهر



به گزارش سلام نو به نقل از جماران، غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان در نامه ای تند به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، از اظهارات اخیر مسئولان دولت سیزدهم به شدت انتقاد کرد.

در نامه آمده است:

فاجعه دردناک و دلخراش این کلانشهر گرمای شدید و طاقت فرسایی را برای اهالی آبادان به ویژه خانواده های داغدار جانباختگان این حادثه ناگوار به همراه داشت و موجب اندوه همه ایرانیان شد. در این میان و در شرایطی که تمام توان و توان دولت باید معطوف به پایان دادن به عملیات آواربرداری و یافتن مفقودین شود، برخی از مسئولان دولت سیزدهم عزاداری و عزاداری مردم را فرصتی مناسب برای رفع کجروی ها و ناکارآمدی های مردم دانسته اند. و مسئولیت های قانونی

معاون اجرایی رئیس جمهور به جای پاسخ به این که چرا مسئولان به هشدارهای مکرر در 9 ماه گذشته بی توجهی کرده اند، من را به دلیل افتتاح یک ساختمان فروریخته که نیمه کاره و ناتمام بود سرزنش می کند و نیک می داند که باز است. 1998 (یعنی حدود دو سال و نیم پیش). ) و هنوز ایمن و در حال استفاده است.

همچنین مدیریت خبرگزاری ایرنا که خبر دستگیری مالک کلانشهر را به دلیل ابهام، بی اعتمادی و تشدید خشم و بدبختی مردم منتشر کرد و «فرماندار» که در مصاحبه ای عجولانه گفت: یک روز پس از فروریختن ساختمان، امروز به جای توبیخ و مسئولیت در قبال اقدامات و مسئولیت های قانونی خود، اقدام به افشا یا انتشار اطلاعات نادرست می کنند.

اکنون درخواست اینجانب و همچنین تک تک مردم عزیز کشورمان شناسایی و برخورد قاطع با تمامی عاملان و عاملان این حادثه تلخ و ناگوار و البته خواست عمومی مردم شریف ایران به ویژه مردم ایران است. آبادان تاسیس شود. در چند ماه گذشته (حتی برای مردم) و با وجود تذکرات و هشدارهای مراجع ذی صلاح به ویژه سازمان نظام مهندسی، اقدامات لازم برای جلوگیری از این حادثه دلخراش انجام نشده است؟

بیشتر بخوانید  قابلیت جدید و جذاب اینستاگرام فاش شد

مردم می خواهند بدانند در ماه های اخیر چگونه و با مجوز چه کسی به یک فرد یا کارمند اجازه داده شده تا واحدهای تجاری مانند قهوه خانه، آب میوه، داروخانه و … را اداره کند. در این واحدها مستقر هستند). و به ناحق فوت کرد) در حالی که ساختمان هنوز تکمیل نشده و مورد تایید ناظر قرار نگرفته و همچنان به عنوان محل ساختمانی ناایمن در حال فعالیت است؟

درخواست همگانی مردم است که بدانند کدام مسئولان به خصوص پس از اخطار سازمان نظام مهندسی از دوم خرداد 1401. سالها به وظایف خود عمل نکرده و با استفاده از ظرفیت قانونی اقدام به تعطیلی کارگاه و تخلیه واحدها بدون نظارت کردند. قواعد حقوقی و اصول امنیتی استفاده نکردند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از فروپاشی آن انجام ندادند و چرا؟ مردم سوالات زیادی دارند و انشالله پاسخ آن را دادگاه رسیدگی کننده به این حادثه خواهند یافت چرا که رئیس محترم دادگستری از اراده و عزم قوه قضائیه برای برخورد قاطع با عاملان این حادثه خبر داد. حادثه غم انگیز بر این اساس از جناب عالی خواهشمندم به همکارانتان تذکر دهید که ویرانه های جنگ روانی را بر سر مردم مظلوم و مظلوم آبادان نیندازید و با رعایت اصل تفکیک قوا، اجازه تعقیب مقصران و به فرموده مقام معظم رهبری را بدهید. انقلاب مجازات آموزنده آنها باید با دقت و سرعت توسط قوه قضائیه انجام شود که این خواسته همه مردم ایران از جمله من است.

دیدگاهتان را بنویسید