با کسانی که فضای کشور را منفی نشان دهند برخورد می کنیم



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتاب رضوی با اشاره به نمایش فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن گفت: مقدسات پیوند خورده است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ کجای ایران روحش سرشار از عشق و علاقه به امام رئوف نیست، گفت: پیوند عمیق چیزی نیست که با برخی اعمال ناشایست و بی ارزش آسیبی به آن وارد شود، زیرا خورشید خورشید است و در هر حالتی ادامه دارد. برای درخشش، تابش و گرم کردن.

وزیر حجم کار فرهنگی در نهادهای کتابخانه ای را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیش از 3700 کتابخانه عمومی در سراسر کشور به عنوان یک شبکه بزرگ و تاثیرگذار تشکیل شده است.

اسماعیلی کتابداران را عناصر گسترده ای در عرصه فرهنگ دانست و افزود: وقتی عشق هست به این شبکه منحصر به فرد محبت اهل بیت گره می خورد و این پویایی منحصر به فرد را ایجاد می کند که همراه آن است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند، افزود: کودکان و نوجوانان، زنان و مردان، خانواده ها، خانواده ها در ایجاد این رویداد شرکت کرده و آثار خود را ارسال کردند.

وی با تاکید بر اینکه با اهداف نهضت کتابخوانی فاصله داریم، گفت: بر اساس آخرین تحقیقات اداره کل کتابخانه ها، حدود 63 درصد از مردم ایران کتابخوان هستند که علاوه بر آثاری که مناجات خوانی می کنند یا یک دانش آموز.”

بیشتر بخوانید  کشتی گیران جوان ووشو عازم تهران شدند

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران گفت: 1377. فروش امسال حدود 90 میلیارد تومان بود، اما امسال با استفاده از بخش مجازی با حضور گسترده مردم، از سراسر ایران خواستند وارد این سامانه شوند.» 250 میلیارد تومان کتاب فروخت که نشان از فرهنگی بودن و فرهنگی بودن مردم دارد. افراد از کتاب

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه کتاب تلاش بیشتری شود و در همه شهرهایی که حضور داشتیم خواستار تجهیز و ساخت کتابخانه شدند و اعلام کرد: در سفرهای استانی مردم و مسئولان بیش از 4 هزار و 300 میلیارد تن. شبکه خواندن

وزیر رهبری، اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی را مسئول حفظ حقوق بشر دانست و افزود: برگزاری باشکوه این جشنواره فرصت مناسبی برای ابراز وفاداری به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) اما با مردم است. که فضای عمومی کشور را منفی جلوه می دهند.» «با کسانی که می خواهند با اظهارات بی ارزش به سپاه پاسداران که حافظ امنیت کشور است حمله کنند، قطعا پاسخ لازم و قاطع را خواهیم داد و اجازه شفاهی، شفاهی و کلامی نخواهیم داد. آزار و اذیت ناشایست باورهای کلامی، کلامی و ناشایست مردم و نهادهای مورد حمایت مردم».


بیشتر بخوانید  جاده های قدیمی "ساوه-همدان" و "ساوه-تهران" مسیر مرگ شدند - خبر مرکزی - اخبار استانهای تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید