5 اشتباه رایج زنان مطلقه



به گزارش سلام نو به نقل از خراسان، بعد از جدایی و طلاق برای اکثر افراد به خصوص خانم ها شرایطی پیش می آید که باید مدیریت شود در غیر این صورت منجر به تصمیم گیری اشتباه می شود.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چندی پیش اعلام کرد که 13 میلیون جوان مجرد در کشور داریم که از این تعداد حدود پنج میلیون نفر زن هستند و 55 درصد زنان مطلقه ازدواج نمی کنند. (منبع: فرارو). به همین دلیل لازم دیدیم به رایج ترین اشتباهات زنان مطلقه برای زندگی بهتر بعد از طلاق اشاره کنیم.

تو خودت را در “من می خواهم” گرفتار کردی

افراد مطلقه به خصوص خانم ها اولین چیزی که بعد از طلاق از خود می پرسند این است که مقصر من چیست و مقصر چه بخشی از زندگی ام هستم؟ هر چقدر هم که با منحرف کردن توجه یا انجام کارهای مختلف سعی در فرار از این افکار داشته باشد، فایده ای ندارد، زیرا این افکار مانند تله ای است که در هر فرصتی منتظر آزار و اذیت مرد است. چنین زنانی باید مراقب باشند که این افکار آنها را در دنیای حسرتی که با هر خاطره تلخی به ذهنشان خطور می کند گرفتار نکند.

شما به جای ازدواج، تنها بودن را انتخاب می کنید

پنجاه و پنج درصد از زنان مطلقه به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج نمی گیرند و می خواهند تنها زندگی کنند. برخی از زنان فکر می کنند که اگر ازدواج کنند، مردان در مورد آنها افکار نادرستی خواهند داشت و به آنها تهمت می زنند یا دیگر نمی توانند به مردان اعتماد کنند و زندگی خوبی برای خود بسازند. به همین دلیل بهتر است تا آخر عمر تنها باشند و با وجود داشتن خواستگاران مناسب تصمیم به تنهایی و انزوا بگیرند که این تصور و رفتار کاملا اشتباه است. همه انسان ها حق زندگی خوب دارند و نباید از حق زندگی خوب محروم شوند.

بیشتر بخوانید  ما هیچ برنامه ای برای مجازات زنان و مردان بی حجاب نداریم

به جای پرداختن به افکار، از آنها فرار کنید

تلاش برای فرار از فکر انجام کارهای مختلف و خسته کردن خود از دیگر اشتباهات برخی از زنان پس از طلاق است. باید اعتراف کرد که در شرایط پس از طلاق حتما تا مدت ها افکار آشفته روانی خواهد داشت و ذهنش مانند دریای متلاطم خواهد بود بنابراین به جای فرار از افکار سعی در مقابله با آن ها خواهد داشت. سعی کنید کنترل آنها را به دست بگیرید، اما یک مشاور و روانشناس با تجربه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شما به خود و توانایی های خود شک دارید

احساس بی ارزشی و نیستی در کمین چنین زنانی نهفته است. فرد شروع به احساس گناه کامل و مطلق نسبت به خود یا دیگران یا نسبت به جامعه و محیط می کند و سپس احساس بی ارزشی و نیستی یا تنهایی و احساساتی از این قبیل می کند. او به خودش و تمام اعتقاداتش شک می کند، به خودش افراط می کند و… اما بهتر است این گونه خانم ها سعی کنند با خودشان معاشرت کنند، ایراداتی در شخصیت خود پیدا کنند و سعی کنند بهترین الگو را از خود بسازند.

شما تصمیمات احساسی می گیرید

گرفتن تصمیمات فوری و نسنجیده برای دوری از موقعیت های سخت یکی دیگر از اشتباهات رایج این گونه زنان است. این تصمیم می تواند هر چیزی مانند بازگشت به زندگی قبلی بدون فکر و حل مشکلات، ازدواج مجدد بدون پیش شرط، ترک شهر محل سکونت، نقل مکان و … باشد که در حالت عادی فرد تصمیم نمی گیرد که آیا روحیه خوبی دارد یا خیر. قطعا اشتباه است. بهتر است انسان صبر کند تا وضعیت روحی اش مساعد شود و سپس تصمیمات مهمی بگیرد. همچنین برخی از افراد به خصوص زنان پس از جدایی تصور ابرقهرمانی شدن را دارند که می توانند از پس تمام هزینه های زندگی خود و فرزندانشان برآیند و زندگی خوبی برای آنها رقم بزنند، اما بیشتر آنها بعداً در حالی که از ناامیدی و افسردگی رنج می برند پشیمان می شوند. . . به همین دلیل بهتر است ابتدا فکر و تلاش کنند، آرام آرام شغل مناسبی برای خود پیدا کنند و به شرایط اقتصادی پایدار و مناسب برسند و سپس برای آینده خود و فرزندانشان تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید  فوت نوزاد ۱۰ ماهه هرمزگانی بر اثر کرونا -

دیدگاهتان را بنویسید