دلیل عدم اعلام آمار دقیق کشته شدگان فاجعه کلانشهر چیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور علت عدم انتشار آمار دقیق کشته شدگان فاجعه کلانشهر را تشریح کرد.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد فوتی ها در کلانشهرها نداریم، گفت: آمار دقیقی وجود ندارد. زیرا این خیابان (خیابان طاهلنجی امیری) یکی از شلوغ ترین خیابان های آبادان است.

نامی دیروز در هفتمین روز از تخریب کلانشهر آبادان گفت: بر اساس اطلاعات آماری تاکنون 29 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 3 نفر نامعلوم، 37 نفر در بیمارستان بستری شده اند و به گفته خوزستان. دفتر فرمانداری، 38 نفر همچنان مفقود هستند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ های فنی از روز شنبه 7 خرداد 1401 عملیات توسعه پسماند را در 4 جبهه آغاز کردند، افزود: در ابتدا باید مطمئن می شدیم که هیچ مصدومی وجود ندارد و از روزهای بعد با یک دستگاه خودرو شروع به کار کردیم. ماشین جمع آوری زباله “به.

رئیس مدیریت بحران کشور درباره آخرین اخبار از عملیات تخریب ساختمان کلانشهر گفت: آمار دقیقی وجود ندارد. زیرا این خیابان یکی از شلوغ ترین خیابان های تجاری و مرکزی آبادان است و هر لحظه امکان عبور از اینجا برای همه وجود دارد. سعی می کنیم هر چه زودتر به بدن برسیم، دلیل کندی آواربرداری با وجود دستگاه های پیشرفته برش پلاسما که از سه دستگاه آن در عملیات استفاده شد، سعی می کنیم در طبقات پایین ساختمان به بدن برسیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آواربرداری تا دو روز آینده با تجهیزات مستعمل انجام می شود و یکی از موانع ما و دلیل کندی کار ساختمان فرعی پل مترو این است که مجبور شدیم مسیر را متوقف کنیم. اقدام برای از بین بردن ویرانه ها». برای جلوگیری از ریزش ساختمان فرعی.» برای استحکام بخشی، عملیات حذف زباله را در تمامی مراحل با کمک کارشناسان ساخت و ساز به دقت انجام دادیم.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس اصفهان فردا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت + آیا تعطیل است – ایران چطور

بخش هایی از برج دوقلوی کلانشهر در مرکز شهر آبادان در روز دوشنبه سوم خرداد 1401 ساعت 12:40 دقیقه فروریخت و تا امروز جسد 29 نفر از زیر قبر خارج شده است.

همچنین به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان امروز از افزایش تعداد قربانیان این کلانشهر به ۳۱ نفر خبر داد.

وحید شعبانی اظهار داشت: با تلاش مستمر واحدهای امدادی مستقر در محل ساختمان تخریب شده این کلانشهر، صبح امروز دو جسد دیگر که از زیر آوار بیرون آمده بودند شناسایی و به آرامستان آبادان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه کلانشهر مجموع اجساد شناسایی و منتقل شده تاکنون به 31 نفر رسیده است، افزود: این دو جسد جدید نیز شناسایی و از خرابه های ساختمان قنادی زیر ویرانه خارج شده اند. عملیات حذف».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: تلاش برای یافتن مفقودین این حادثه دلخراش در هشتمین روز از ریزش ساختمان کلانشهر و حضور اکیپ های هلال احمر در منطقه با تمام توان ادامه دارد. تا عملیات تخریب ادامه خواهد داشت.»

وی بار دیگر با خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و از همراهی و همکاری مردم صبور، شریف و فروتن آبادان با مددکاران و سایر دست اندرکاران تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید