حکم رئیس سازمان سینمایی علیه نوید محمدزاده



رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از ژست مخالفت ها و رفتار هنرمندان متخلف ایرانی در جشنواره کن، به گفته وی، از رئیس خانه سینما خواست تا با این حواشی برخورد کرده و نتیجه را به اطلاع وی برساند. شورای اخلاق حرفه ای . نگاهی به بوسه های نوید محمدزاده و فرشته حسینی روی فرش قرمز و صحبت های سعید روستایی و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» می اندازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی صبح امروز (یکشنبه 8 خردادماه) با سید مهدی جوادی مدیرعامل و رائد فریدزاده معاون امور بین الملل و بازار خارجی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد. توسعه سینمای بنیاد فارابی. فیلم Can 2022، ملاقات کرد.

رئیس سازمان سینمایی در بخشی از این دیدار خاطرنشان کرد: فیلمسازان حاضر در جشنواره های بین المللی سفیران فرهنگی کشور و نمایندگان مردم هستند و انتظار می رود صدای ملت مظلوم، سوء استفاده و تحریم ایران باشند. . سال ها توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی.

وی ادامه داد: یقیناً مظاهر رفتاری و گفتاری سینما نه تنها بر اقشار مختلف جامعه تأثیرات مثبت و منفی دارد، بلکه به عنوان نمایندگان سینمای ایران، رفتارشان، آیینه هویت فرهنگی و عرصه اصیل سینمایی ما و حضور بین المللی است. حوزه‌های عوامل سینما، از گفتار و رفتار گرفته تا پوشش، باید جلوه‌ای از فرهنگ و زندگی پاک، مؤمن، قبیله‌ای و غنی مردم ایران باشد. «فرهنگی که ریشه در تمدن کهن ایرانی و اسلامی این منطقه دارد.

خزاعی گفت: بیانیه‌های فرهنگی و غیر سینمایی در کنفرانس‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و ژست‌های اپوزیسیون هرگز مشروعیت و اعتبار بین‌المللی نخواهد داشت، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد. به خصوص بزرگانی که در آن سوی مرزها چهره های مشهور بیشتری دارند، مانند مرحوم کیارستمی، مجید مجیدی و… نشان داده اند که سینماگر نه با هنجارشکنی و خلاف عرف ملی و بین المللی و بازی های پوپولیستی و متواضعانه، بلکه با فیلم هایش است. و آثار هنری . . می تواند شهرتی پایدار و جهانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  اجرای داستان جومونگ توسط گروه BTS در کنسرت! + ویدیو

وی با اشاره به اینکه از ترس بزرگان فیلم می‌خواهد حضور بین‌المللی منجر به دستاوردهای فرهنگی، تمدنی و گفتمانی شود، گفت: حضور در جشنواره‌هایی مانند کن – به خانواده، اقوام، دوستان، همشهریان و آیا به هموطنانشان این گونه ظلم شده است؟ صدای مردم مظلوم و راوی گوشه ای از جفا و جنایت آمریکایی ها و اروپایی ها بر سر کشور بزرگ ایران باشد؟ آیا شایسته هشت سال جنگ تحمیلی نیست، بمب های شیمیایی به کمک این کشورهای اروپایی و جوانانی که در دوران دفاع مقدس پر شده بودند، بر شهرهای ما ریخته شد؟ همچنین اعتراض به جنایت اقتصادی که در سالهای پس از جنگ تا امروز در حق این افراد صورت گرفته است؟

رئیس سازمان سینمایی در نهایت از رئیس خانه سینما خواست تا بررسی های لازم را در خصوص حواشی حضور سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای حفاظت از سینما انجام دهد و نتیجه را به سینما ارائه کند. شورای اخلاق حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید