هر 15 ثانیه یک کامیون کالاهای اساسی وارد کشور می شود / 8.5 میلیارد دلار ثبت صادرات گمرکی



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کل گمرک ایران از ثبت 8.5 میلیارد دلار صادرات گمرک ایران در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کالاهای اساسی مردم به سرعت تحویل می شود.

علیرضا مقدسی شنبه شب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در استانداری گفت: رشد بسیار خوبی در صادرات کالا و واردات کالاهای اساسی به کشور شاهد هستیم. هر 15 ثانیه یک کامیون این کار را انجام می دهد.

وی افزود: روند تخلیه اقلام اساسی در گمرک نیاز به آمادگی دارد و پس از انجام این تشریفات قانونی بیش از 700 هزار تن اقلام اساسی پیش بینی می شود. همچنین 400 هزار مورد از این اقلام در حال تخلیه هستند.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: خوشبختانه با تعهد تمامی همکاران در گمرک شاهد افزایش و رشد متناسب در حوزه واردات کالاهای اساسی و همچنین صادرات اقلام از گمرک هستیم.

وی ادامه داد: تنها در دو ماهه نخست امسال بیش از 8.5 میلیارد دلار صادرات در گمرکات به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

مقدسی گفت: سهم آذربایجان غربی در صادرات در سال جاری حدود 112 میلیون دلار است که باید برای رشد بیشتر تلاش کرد.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم گفت: این اقدام شجاعانه با ورود دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به شرایط خاص جهانی، حذف ارز ترجیحی موجب افزایش ذخایر کشور می شود.

رئیس کل گمرک ایران در پایان اظهار امیدواری کرد: مشکلی در تامین کالاهای اساسی در کشور وجود نداشته باشد و با تدابیر دولت، تمامی کالاهای مورد نیاز مردم به سرعت تامین و ذخیره شود.

بیشتر بخوانید  افشاگری جورجینا، نامزد رونالدو؛ زندگی در انبار!جورجینایی که نمی‌شناسید!

دیدگاهتان را بنویسید