افزایش اخیر قیمت طلا سرمایه گزاران را نسبت به صعودی بودن طلا متقاعد نکرد


به گزارش سایت طلا، در آخرین روز های سال 2021 میلادی طلا توانست اوج گیری جدیدی را از خود نشان داده و قیمت آن تا عدد 1830 دلار رشد کرد که بالاترین قیمت آن طی بیش از یک ماه اخیر است.

افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا و نگرانی های حاصل از تاثیرات ان بر روی اقتصاد، مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا در روز های گذشته بود.

علاوه بر این مورد، حرکت منفی بازار های سهام و همچنین بازار اوراق قرضه برای طلا بسیار مناسب بوده است. کاهش ریسک پذیری در بازار باعث شده تا سرمایه گزاران تمایل بیشتری به دارایی امن طلا از خود نشان دهند.

با این حال عوامل بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می تواند باعث کاهش قیمت طلا در سال 2022 شود. مهم ترین عاملی که بر روی قیمت طلا فشار ایجاد می کند سیاست های انقباضی فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی بزرگ در جهان است.

طلا

قیمت طلا در سال 2021 شاهد 4 درصد کاهش قیمت بوده است بدین معنا که در ابتدای سال در عدد 1890 دلار باز شده و در انتهای سال کمی بالاتر از 1800 دلار بسته شد.

طبق نظرسنجی که رویترز برگزار کرد و از سرمایه گزاران بازار طلا خواست که آینده قیمت طلا را پیش بینی کنند، قیمت طلا در سال آینده به شکل میانگین در عدد 1750 دلار خواهد بود.

حال در صورتی که طلا سال 2022 را در این عدد ببندد بازار شاهد یک افت 4 درصدی دیگر در قیمت طلا خواهد بود که عامل آن را می توان بهبود اقتصاد، افزایش بازده و قوی تر شدن دلار آمریکا دانست.

بیشتر بخوانید  غزل صارمی به سیم آخر زد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید