اگر از کسالت خسته شده اید، این روش را امتحان کنید تا خود را سرحال کنید


راه حلی برای سرحال ماندن در تمام طول روز

به جاهایی بروید که عادت ندارید، توقف کنید و ببینید در اطراف شما چه اتفاقی می افتد. بدون عجله نفس عمیق بکشید، عطرها را استشمام کنید و احساس کنید که زندگی در حال حاضر در همه جا جریان دارد.

ساعتی را در طبیعت بگذرانید

حتی یک پارک عمومی مکان بدی برای استراحت در طبیعت نیست. اگر این امکان پذیر نیست، یک پیاده روی ساده در منطقه شما نیز می تواند مفید باشد. البته سعی کنید به جاهایی بروید که کمی جدیدتر هستند. آنچه شما نیاز دارید: هوای تازه، طراوت و منظره ای تازه از محیط اطراف. به جاهایی بروید که عادت ندارید، توقف کنید و ببینید در اطراف شما چه اتفاقی می افتد. بدون عجله نفس عمیق بکشید، عطرها را استشمام کنید و احساس کنید که زندگی در حال حاضر در همه جا جریان دارد.
آیا می دانید دنیای اطراف شما چقدر شگفت انگیز و شگفت انگیز است؟ عبور ابرها را در آسمان تماشا کن! یکی از کارهایی که در حال حاضر می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد، تماشای حرکت ابرها است. این ابرها سالها قبل از ما بودند و سالها بعد از ما خواهند بود. فکر کردن به این موضوع اهمیت چیزهایی را که آرامش ذهنی ما را مختل کرده اند کاهش می دهد.


سلامت باشید

آروم باش

بدن انسان یک ماشین است و وقتی تحت فشار زیاد قرار می گیرد خسته می شود. وقتی بدن خسته است، خستگی خود را بر سطح انرژی جسمی و روحی ما منعکس می کند. اگر احساس خستگی می کنید، زمانی را به استراحت در خارج از خانه یا هر جایی که احساس خوبی دارید اختصاص دهید. تلویزیون را خاموش کنید، لپ تاپ یا گوشی خود را زمین بگذارید و دراز بکشید. یک فنجان چای داغ یا یک نوشیدنی آرامبخش بنوشید و کتاب مورد علاقه خود را بخوانید.لحظه هایی که هیچ کاری استرس زا انجام نمی دهیم بهترین زمان برای تجدید قوا است.

بیشتر بخوانید  نکاتی در مورد روش های صحیح مطالعه

میوه تازه بخورید

به بازار میوه و تره بار بروید و میوه های تازه فصل بخرید. آنها را هر طور که می خواهید بخورید، حتی اگر می خواهید، آب میوه بگیرید و بنوشید. از مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و…) که سرشار از ویتامین C و همچنین انواع مغزها هستند نهایت استفاده را ببرید، زیرا این مواد مغذی دشمن استرس و خستگی هستند. اگر گردو تازه موجود باشد بهتر است (به دلیل منیزیم بالای آن). از نظر علمی ثابت شده است که مصرف میوه ها و سبزیجات تازه خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد. خوردن شکلات تلخ نیز سرگرم کننده است. همچنین یک فنجان چای سبز گرم می تواند در آرامش و رفع خستگی و استرس بسیار موثر باشد. نوشیدن چای سبز را به عنوان روشی برای پرورش در برنامه زندگی خود بگنجانید.

شب بخیر

امشب کمی زودتر به رختخواب بروید (حدود دو ساعت زودتر از حد معمول). یک حمام آب گرم قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا بدن خود را آرام کنید و استرس و سموم را از بین ببرید. امشب تلویزیون نگاه نکن تلویزیون شما را عصبی می کند و از آرامش شما جلوگیری می کند. اگر می توانید، صبح کمی دیرتر از خواب بیدار شوید (حتی اگر به زمان کمتری برای رسیدن به محل کار در صبح نیاز دارید).


تا حالا

با کمک تمرینات انرژی منفی را از خود دور کنید

اگر نمی توانید ورزش کنید، بدوید و راه بروید تا از استرسی که بر شانه هایتان فشار می آورد خلاص شوید. فعالیت بدنی که فشار کمی به بدن شما وارد می کند باعث می شود بدن ترکیبی از هورمون هایی تولید کند که نقش مهمی در سلامت روحی و جسمی دارند. اگر کمی احساس افسردگی می کنید، احتمالاً به این دلیل است که به اندازه کافی ورزش نمی کنید.

بیشتر بخوانید  میزان شادی خود را بسنجید

باید بخوانید:

چگونه از خستگی خلاص شویم؟!

چگونه از خستگی خلاص شویم؟!

راه های مناسب برای از بین بردن خستگی به این بخش از مشوق ها بپیوندید تا با روش های مناسب برای کاهش خستگی بدن آشنا شوید. درمان خستگی بدن توقف خستگی…

تماشای فیلم

گاهی اوقات تماشای یک فیلم کمدی می تواند در تغییر روحیه شما موثر باشد. مطمئناً فیلم‌هایی وجود دارند که مدت‌ها منتظر تماشای آن‌ها بودید: بهترین فرصت امشب همین امشب است. وقتی احساس بی حوصلگی می کنید، تماشای یک فیلم خوب می تواند کمک زیادی به شما کند، زیرا هدف فقط آرام کردن ذهن شماست.

بیرون رفتن و بیرون رفتن با دوستان

روحیه و انرژی خوب مسری است. با دوستان بیرون بروید و بگذارید حال خوب آنها روی شما تاثیر بگذارد و به شما انرژی بدهد. مثلا رفتن به رستوران، کافه و …. با دوستان به شما امکان می دهد با افرادی که دوست دارید ملاقات کنید. برقراری ارتباط با دوستان برای داشتن احساس خوب ضروری است 7. این 7 راهکار بسیار ساده می تواند در رهایی از احساسات منفی بسیار موثر باشد.
با این حال، اگر همچنان احساس افسردگی و بی حالی دارید، حتما با یک مشاور مشورت کنید: «شاید این شرایط دلیل پزشکی داشته باشد». به یاد داشته باشید که صحبت کردن با دیگران می تواند به شما در حل مشکلات کمک کند.


دیدگاهتان را بنویسید