حرف زدن کوچه بازاری احسان علیخانی در عصر جدید


احسان علیخانی متولد 15 آبان 1361 تهیه کننده و مجری تلویزیون ایرانی است. او در رشته مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. اولین برنامه زنده ای که او به عنوان مجری در آن کار کرد در سال 2001 بود. او در برنامه هایی مانند صبح آمد، ماه عسل (1397–1397)، سه ستاره (1392–1395)، بهار نارنج (1393–1396) و عصر جدید (1397–1397) و همچنین در سریال واقعیت جوکر حضور داشته است. (1400). – اکنون). ) کارگردانی و تهیه کنندگی.

احسان علیخانی ابتدا در برنامه تلویزیونی «ایرونی بوی» به عنوان مجری جلوی دوربین رفت و پس از اجرای برنامه جزر و مد با برنامه «ماه عسل» به شهرت رسید. او در حال حاضر به عنوان کارگردان، تهیه کننده و مجری برنامه استعداد یابی به نام عصر جدید در تلویزیون مشغول به کار است که تاکنون دو فصل از آن ساخته و پخش شده است. علیخانی تجربه سرمایه گذاری و تولید فیلم های بدون تاریخ و بدون امضا (1395) و آخرین برف (1400) را دارد.

عصر جدید

عصر جدید یک مسابقه استعدادیابی تلویزیونی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی و پخش فصل اول آن از 26 بهمن 1396 از شبکه سه آغاز شد و پخش فصل دوم این برنامه در تاریخ 6 اسفند 1395 و فصل سوم آن از 10 فروردین 1380 آغاز شد.

در این برنامه شرکت کنندگان می توانند به صورت انفرادی یا گروهی در رشته های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی اعم از آواز، شعبده بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن خوانی، ریاضی، بیت باکس، ژیمناستیک، هماهنگ سازی، هنرهای رزمی، نمایش، پارکور شرکت کنند. در حرکات موزون این برنامه توانایی های مختلفی را از سراسر ایران جذب می کند. هر شرکت کننده سعی می کند با نشان دادن استعداد خود و گرفتن یک سفید یا رای داوران حاضر را تحت تاثیر قرار دهد. داوری برنامه در فصل اول و دوم بر عهده امین حاجایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی بودند. در فصل سوم حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی به عنوان داور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید  این 8 دسته از افراد انرژی شما را می خورند؛ فرار کنید!

مستند عصر جدید

مستند عصر جدید که با نام داستان تولد یک ستاره نیز شناخته می شود، یک مجموعه مستند 60 دقیقه ای است که هر ساله پس از پایان نیمه نهایی عصر جدید و مشخص شدن فینالیست ها از شبکه سه پخش می شود. این مستند فینالیست های عصر جدید را معرفی می کند و به داستان زندگی آنها نگاه می کند. این سریال به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی ساخته شده است.

فصل اول این مستند از 4 آگوست 2017 آغاز شد و در 15 آگوست 2017 به پایان رسید. فصل دوم این مستند از 24 مارس 2017 آغاز شد و در 21 مارس 2017 به پایان رسید.

در نمونه های خارجی هر بار یکی از داوران از شرکت کننده می پرسد که از کجا آمده اید و … ادامه برنامه. اما حضور علیهانی در این تصویر واقعا غیرمنطقی است و اگر تمام قسمت های علیهانی از کل برنامه حذف شود، مزاحمتی ایجاد نمی شود.

حالا برای اینکه به خودش نقش بدهد در ابتدای هر اجرا دکمه را فشار می دهد و مثلاً در پایان نمایش قبل از اینکه علیخانی دکمه را تمام کند، داوران باید رای خود را بدهند! نقش این زمان بندی را می شد با یک تایمر ساده هم انجام داد، مثلا بعد از اجرا، داوران 10 ثانیه فرصت دارند تا رای خود را با صلیب سفید یا قرمز اعلام کنند.

نکته دیگر صحبت و جلب توجه بیش از حد در طول برنامه است. مثلاً در برنامه قبلی که پخش می شد، گروهی از نوجوانان برنامه ای را اجرا کردند که نیاز به تمرکز زیاد داشت، اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید  سامانه «خودنویس» برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راه‌اندازی شد

این سوال را باید از احسانا علیخانی پرسید که چرا او احساس می کند که برخی از وقایع را فقط خودش می فهمد و دیگران تا زمانی که آنها را توضیح ندهد نمی فهمند؟! آقای علیخانی مخاطب برنامه خیلی باهوش تر از اینه که مدام باهاشون حرف بزنی و توضیح بدی و… فقط از چند نفرشان در همین سالن بپرسید فیلم ها، سریال ها و برنامه های جهانی جدید با کمک اینترنت در یک ماه گذشته چیست؟

گفتگوهای طولانی با شرکت کنندگان و توضیحات و تفسیرهای غیر ضروری، مدام می پرسید از زمانی که در دوره جدید دیده شده اید چه اتفاقی در زندگی شما افتاده است؟ اتفاقی که افتاده و … تا این حد افزایش تاثیر برنامه عصر جدید بر زندگی شرکت کنندگان واقعا باز است به گونه ای که مخاطب را دست کم گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید