فرار عبدالباقی به دبی | مالک متروپل کجاست؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: پس از یک فاجعه تلخ کلانشهر آبادان و مرگ تعدادی از هموطنان زیر آوار ساختمان، کاربران شبکه های اجتماعی تا حد زیادی با اهالی آبادان ارتباط برقرار کرده اند و این موضوع به مهم ترین موضوع شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر تبدیل شده است. عبدالبکی مالک کلانشهر آبادان است. از همان لحظه فروریختن ساختمان صحبت از رشوه دادن به مالک شد کلانشهر آبادان در شبکه های اجتماعی اعلام شد که فساد زیادی پشت این ساختمان وجود دارد که حساسیت کاربران را نسبت به مالک کلانشهر افزایش داده است.

در این مدت تنها در این مدت بیش از 7 هزار توئیت در تلگرام منتشر شد و حدود 10 هزار مقاله با 28 میلیون بازدید در این زمینه در تلگرام منتشر شد.

پس از حساسیت افکار عمومی درباره مالک این کلانشهر و مسئولان در این فاجعه، روز دوشنبه اعلام شد که مالک این کلانشهر به دستور دادستان خوزستان بازداشت شده است. اما فردای آن روز ناگهان اوضاع تغییر کرد و اعلام شد که عبدالباقی در زیر خرابه های کلانشهر جان باخته است. انتشار این خبر حساسیت ها را نسبت به عبدالبکی افزایش داد و باعث شد کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری اعتبار رسانه های رسمی را زیر سوال ببرند.

پس از کاهش اعتبار رسانه های رسمی در گزارش وضعیت عبدالبکی، بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه های اجتماعی رونق گرفت. بسیاری از کاربران خبر مرگ عبدالباچی را باور نکردند و بر این باور بودند که این خبر سرپوشی بر فساد او بوده است. به عنوان مثال، در توییتر، بررسی توییت‌های حاوی کلیدواژه‌های «دروغ» و «دروغ‌گو» نشان داد که این توییت‌ها بیشتر درباره عبدالبکی، مالک کلانشهر آبادان بوده است و ارتباط واضحی بین تکرار کلمه دروغ و حسین وجود دارد. نام عبدالبکی. همانطور که در تصویر مشخص است، در توییت هایی که از کلمه دروغ استفاده شده، نام عبدالبکی و کلانشهر آبادان به صورت پررنگ درج شده است.

بیشتر بخوانید  ارتش روسیه لباس / فیلم ضد مین، آتش و انفجار می سازد

اما واکنش ها به سرنوشت عبدالبکی و احکام کاربران شبکه های اجتماعی به توییتر محدود نشد. بسیاری از رسانه ها نیز خبر درگذشت وی را در اینستاگرام منتشر کردند. از جمله این رسانه ها می توان به خبرگزاری فارس و صفحات اینستاگرام بی بی سی فارسی به عنوان دو صفحه ای که رویکرد سیاسی کاملا متفاوتی دارند و مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار دارند، اشاره کرد. در کامنت های این خبر در صفحه فارسی بی بی سی کلمات دروغ، دروغ، فرار، فرار و کانادا بیش از همه تکرار شده است که نشان می دهد مخاطبان این صفحه نه تنها مرگ عبدالبکی را باور نکرده اند، بلکه بسیاری از آنها را نیز باور کرده اند. از آنها آنها معتقدند که او فرار کرد و محاکمه شد و توسط کانادا ضربه خورد.

این سوال اما تنها به اظهار نظر در صفحه فارسی بی بی سی خلاصه نمی شود. در کامنت های اینستاگرام خبرگزاری فارس نیز شاهد تکرار چنین مطالبی بوده ایم. اگرچه رویکرد سیاسی خبرگزاری فارس با بی بی سی کاملا متفاوت است، اما مخاطبان فارسی آنجا خبر مرگ عبدالباچی را باور نکردند. متاواژه های این کامنت خبری نشان می دهد که در میان بیشترین اظهار نظر عبارت های «دروغ»، «دروغ»، «فرار»، «فرار» و «کانادا» بوده است.

تنوع و گستردگی مخاطبانی که درباره سرنوشت عبدالبکی نوشتند به ما این امکان را می دهد که این دیدگاه ها را به عموم مردم و مردم تعمیم دهیم. به نظر می رسد بسیاری از مردم گزارش رسمی رسانه ها در مورد سرنوشت عبدالباچی را باور ندارند. آنها با توجه به تجربیات قبلی و تأثیرات و روابطی که عبدالبکی داشته قبول نمی کنند که مرده باشد. در کمال تعجب، مردم فارسی و بی بی سی با هم حدس می زنند که او به کانادا اخراج شده است. بیشترین لایک های خبرگزاری فارس در این زمینه عبارتند از: «متهم فرار کرد»، «خسته نباشید از این همه اخبار ضد و نقیض» و «بسه از این همه دروغ».

بیشتر بخوانید  15 تا از پر درآمدترین مشاغل جهان/ رتبه اول متعلق به این شغل است!

این بی اعتمادی گسترده به رسانه های رسمی که اکنون به گوش مخاطبان خبرگزاری فارس رسیده زنگ خطری جدی برای رسانه ها، مسئولان و سیاست گذاران کشور است. پیش از این گزارش دیگری از تعطیلی تهران در هفته گذشته به دلیل آلودگی هوا نیز همین یافته ها را نشان می داد. مردم فراموشکار نیستند و عملکرد مسئولان و رسانه ها را به یاد می آورند. وقتی رسانه های رسمی از دستگیری فردی خبر می دهند و فردای آن روز اعلام می کنند که این فرد زیر آوار جان خود را از دست داده است، طبیعی است که مردم این موضوع را باور نمی کنند، اما اخبار دیگری در این زمینه مرتبط است. بازسازی این ضربات به اعتماد عمومی بسیار دشوار است.


دیدگاهتان را بنویسید