شالا ناظریان دو جانباز درگذشت!


مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز چهارشنبه (18 اردیبهشت) ساعت 10 صبح از حوزه هنری برگزار می شود.

شهلا ناظریان (زادهٔ ۱۳۲۶، درگذشتهٔ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) دوبلور، سخنور و بازیگر ایرانی بود.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

شهلا ناظریان در سال 1326 در تهران به دنیا آمد و به تحریک مادرش در سال 1341 و همزمان با تحصیلات متوسطه وارد عرصه همگام سازی شد (آغاز حرفه همگام: 1342). پیشنهاد، 5 سال در استودیو دماوند مشغول بود و به دلیل استعدادش، مدیران دوبلاژ خیلی زود متوجه او به عنوان گوینده نقش های اول شدند.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

او در طول سال های دوبله با بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکل ولش، فی داناوی، آن مارگارت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، بازی کرد. سیلوا کوشینا، ژاکلین بیس، کاترین دونو، میشل مرسیه و دیگران گفتند. گویندگی او به جای گوگوش در «در امتداد شب» یکی دیگر از بازی های فراموش نشدنی اوست و صدای او نیز بر مریل استریپ می نشیند. وی همچنین از گویندگان فعال دوبله همزمان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بود.


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان

وی همسر حسین عرفانی (دوبلور و بازیگر) و پسر عموی ایرج ناظریان دوبلور مشهور ایرانی است. دخترش مهسا عرفانی نیز به کار دوبله می پردازد که از اواسط دهه 1359 و پس از یک بیماری سخت، ناخواسته به ندرت صحبت می کند و مدتی نیز به عنوان مدیر دوبلاژ فعالیت می کند و در 25 اردیبهشت 1401 درگذشت. روحش شاد


دوبلور پیشکسوت / شهلا ناظریان


بیشتر بخوانید  بهترین پیام های تبریک به تولد برادر

دیدگاهتان را بنویسید