آگهی زمان دریافت یارانه بازماندگان



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، برخی از معترضان به دلیل یارانه جدید می توانند تا قبل از پایان ماه جاری اردیبهشت ماه یارانه نقدی دریافت کنند.

رصد اخبار تجارت از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد که این گروه شامل افرادی است که در اردیبهشت ماه از سوی دولت یارانه مشروط داده شده اما هنوز این یارانه برداشته نشده است.

ودیعه احتمالی در روزهای آینده نتیجه بررسی برخی گزارش های بازماندگان است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها مسئولیت ثبت درخواست های این گروه توسط جامعه را بر عهده دارند.

درخواست تجمع کنندگانی که سپرده آنها قطع شده است در وزارت رفاه اجتماعی و درخواست بازماندگانی که از ابتدا دریافت نکرده اند در سازمان هدفمندی یارانه ها ثبت می شود. به هر حال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول نتیجه همه این درخواست ها است.

ماه گذشته پس از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت به برخی معترضان پول پرداخت کرد اما اجازه خرج آن را نداد. پس از رسیدگی به دادخواست اعتراضی این افراد، در مورد دریافت یارانه جدید تصمیم گیری می شود.

بر این اساس، در صورت پذیرش درخواست اعتراض این افراد، علاوه بر امکان برداشت یارانه در اردیبهشت ماه، در خرداد و ماه های دیگر به حساب آنها واریز می شود.

معترضان و بازماندگان یارانه جدید چند دسته هستند؟

این شرایط برای همه تظاهرکنندگان قابل تعمیم نیست. با این حال، دولت متعهد شده است که از اردیبهشت 1401 به همه تظاهرکنندگان واجد شرایط یارانه بدهد.

بیشتر بخوانید  وظیفه نهاد برای نماز جمعه تقویت و احیای فرهنگ ولایت است

مشخص است که تعدادی از تجمع کنندگان هنوز مشمول ودیعه مشروط دولت نشده اند و درخواست آنها برای حمایت جدید همچنان در حال بررسی است.

بیشتر کسانی هستند که از ابتدای آزادسازی قیمت ها در سال 80 از دولت پولی دریافت نکرده اند.

در مقابل، گروهی از معترضان هستند که مشروط به پرداخت یارانه از سوی دولت بودند که اکثر آنها تا ماه گذشته یارانه دریافت می کردند.

شامگاه 18 اردیبهشت ماه برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت اجرا شد که از دهک اول تا سوم به هر خانوار 400 هزار تومان و به هر خانوار از دهک چهارم تا نهم 300 هزار تومان پرداخت شد. عضو

مبلغ سپرده معادل دو ماه می باشد یارانه جدید و سهام می تواند در ماه مه از خانواده بیست و یکم خرج شود.

پرداخت برای تهیه اقلام ضروری استفاده می شود. طبق قانون بودجه دولت موظف است تا شهریور 1400 این موارد را در اختیار مردم قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید