آموزش طرز تهیه دسر سیب شکم پر خوشمزه و مجلسی


طرز تهیه دسر سیب با طعمی لذیذ و غنی

دسرها بسیار محبوب هستند، همانطور که می دانید، خوردن دسر بعد از غذا به هضم بهتر غذا کمک می کند. در این قسمت طرز تهیه دسر از سیب شکم پر برای شما جالب خواهد بود.
دسر سیب شکم پر یکی از محبوب ترین دسرهایی است که می توانید در خانه درست کنید. این دسر طعم خاصی دارد و یکی از دسرهای متنوع و جدیدی است که با ذائقه خود تجربه می کنید. در این قسمت با طرز تهیه دسر از سیب شکم پر آشنا خواهید شد.

مواد لازم سیب شکم پر

علاقه مندان به تهیه انواع دسر می توانند علاوه بر آموزش طرز تهیه دسر از سیب شکم پر، با طرز تهیه دسر گیلاس و دسر سیب نیز آشنا شوند. همانطور که می دانید دسر سیب انواع مختلفی دارد و می توانید این دسرهای خوشمزه را تهیه کرده و لذت ببرید.

  • سیب زرد: 5 عدد
  • آب: 1 فنجان
  • مغز گردو: 5 عدد
  • شکر: 5 قاشق غذاخوری
  • زعفران پخته: ۱ قاشق غذاخوری
  • کنجد: 1 قاشق غذاخوری
  • گل رز: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: 1 و نیم قاشق چایخوری


 دسر سیب شکم پر

طرز تهیه دسر سیب شکم پر

در مرحله اول تهیه این دسر ابتدا باید مواد متوسط ​​را تهیه کنید. ابتدا گردوها را داخل آسیاب بریزید و با همزن مخلوط کنید. وقتی مغزها حالت خمیری پیدا کردند کافی است مخلوط شوند. حالا باید آجیل ها را از میکسر خارج کنید.
پودر دارچین و کنجد را با 2 قاشق غذاخوری شکر در ظرفی ریخته و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. الان وقت سیب است، باید سیب ها را بشویید. سیب را پوست کنده، مکعبی کنید و قسمت بالای سیب را ببرید.

برای خالی کردن داخل سیب ها می توانید از قاشق استفاده کنید. حالا نوبت وسط است. می توانید مواد متوسط ​​را داخل سیب های خالی شده بریزید.
حالا باید تابه مناسب را انتخاب کنید و سیب های شکم پر را به ترتیب داخل تابه بریزید. شکرهای باقی مانده را با کمی آب مخلوط کرده و داخل شرپا بریزید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید سیب ها روی حرارت ملایم نرم شوند.

وقتی شربت ها جذب شدند سیب ها را در حین پخت چک کنید تا خیلی نرم نشوند. بعد از پختن سیب ها، کمی زعفران روی آن ها بریزید. زعفران سیب را خوشمزه و خوش رنگ می کند. برای خوش رنگ شدن این سیب ها می توانید با چرتکه روی سیب ها زعفران بمالید.
در مرحله آخر این دسر باید کمی گلاب به موادمان اضافه کنیم. حالا بعد از 5 دقیقه می توانید مواد را سرو کنید.


مواد لازم سیب شکم پر

این سیب یک دسر عالی و مقوی است که می توانید آن را در خانه تهیه کنید، از آن لذت ببرید. طرز تهیه دسر سیب شکم پر بسیار ساده است و شما علاقه مند هستید در این قسمت با دستور ساده آن آشنا شوید.


بیشتر بخوانید  آموزش تهیه کنجد عسلی

دیدگاهتان را بنویسید