طرز تهیه حریره سیر خوشمزه برای تقویت کودکان و سالمندان


فرنی سیر یک دسر خوشمزه و مقوی است

فرنی سیر در واقع پوره سیر و روغن مایع و نمک نامیده می شود. با تهیه فرنی سیر با یک قاشق غذاخوری کوچک می توانید به غذا، سوپ و کتلت خود طعم فوق العاده ای بدهید. فرنی سیر در واقع یک نوع ادویه برای غذا است و شما دائماً به سیر دسترسی دارید و عطر بسیار خوبی برای غذا است. فرنی سیر حداقل تا یک سال ماندگاری بالایی در یخچال دارد.
برای تهیه ماست و لوبیا سبز نیز می توانید از پوره سیر استفاده کنید، اما علاوه بر طعم عالی این ادویه، از بسیاری از خواص سیر نیز نباید غافل شد. سیر در واقع شش خاصیت تغذیه ای مهم دارد: معده و روده را تقویت می کند، غذا را هضم می کند. مزاج بخار سیر را از معده می‌دزد، التهاب بدن را کاهش می‌دهد، سینه‌ها را تمیز می‌کند، معده و روده‌ها را شستشو می‌دهد و آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است.
سعی کنید از مقدار کمی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید تا اثرات چشمگیر سیر را درک کنید. امروز شما را به یادگیری فرنی سیر تشویق می کنیم. به ما بپیوند.

مواد لازم برای تهیه پوره سیر

  • سیر 1 کیلوگرم
  • روغن مایع یا کنجد یا زیتون 1 لیوان
  • 1 قاشق غذاخوری نمک


فرنی سیر

طرز تهیه پوره سیر

ابتدا سیر را پوست بگیرید و خوب آبکشی کنید و بگذارید تا خشک شود و هرگز نباید خیس شود و برای خشک شدن بهتر یک پارچه مرطوب پهن کرده و سیر را بگذارید تا خشک شود.
برای پوره سیر به دستگاه غذاخوری یا خردکن نیاز دارید سیر را داخل آن بریزید و بگذارید تا پوره شود.
وقتی سیرها له شدند، آنها را در ظرفی بریزید و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوطی به دست آید که نه سفت باشد و نه شل. غلظت مواد باید شبیه پوره باشد پس نباید یکدفعه روغن اضافه کنید تا شل نشود.

باید بخوانید:

موقع اضافه كردن روغن حتما بايد نمك بريزيد مقدار نمك فرني بايد شور باشد نه خيلي شور و نه زياد. به پوره سیر نمک اضافه کنید و هم بزنید سپس در لیوان تمیزی که خشک کرده اید بریزید و کمی روغن بریزید تا خشک نشود سپس در یخچال نگهداری کنید و برای انواع غذاها استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه پوره سیر

اگر نمک یا نمک زیادی می خورید، نگران اضافه کردن نمک کمتر به غذایی که می خورید نباشید.
می توانید به دلخواه از فلفل سیاه نیز استفاده کنید.
نمک ماندگاری سیر را طولانی‌تر می‌کند و در یخچال کپک نمی‌زند، پس آن را خارج نکنید.
درب شیشه را محکم کنید تا هوا وارد له سیر نشود.
برای خرد کردن سیر لازم نیست سیر را از وسط سیر خرد کنید، اما در صورت تمایل آن را جدا کنید.


بیشتر بخوانید  روش اصلی تهیه شیرینی عمانی یا مشهدی

دیدگاهتان را بنویسید