این روش ها خیلی سریع از شر قارچ های زیر بغل خلاص می شوند


قارچ زیر بغل را با درمان های خانگی ساده درمان کنید

بیماری های قارچی پوست بسیار شایع هستند و توسط قارچ های میکروسکوپی ایجاد می شوند. یکی از مکان های رشد این قارچ ها زیر بغل می باشد که در این مقاله قصد داریم آن را با روش های خانگی درمان کنیم.
زیر بغل یکی از مکان هایی است که در برخی موارد قارچ های روی پوست رشد می کنند، اگرچه راش روی پوست ظاهر نمی شود، اما خارش و سوزش این ناحیه غیر قابل تحمل می شود. در این مقاله این مشکل با روش های خانگی درمان می شود.
زیر بغل یکی از رایج ترین نقاط بدن انسان برای تحریک و التهاب است. در برخی موارد، بثورات پوستی هنوز ظاهر نشده است، اما خارش و سوزش پوست در این ناحیه غیر قابل تحمل و آزاردهنده می شود. راش و قارچ های زیر بغل برجسته و قرمز یا پوسته پوسته و سفید هستند.

به طور کلی، بیماری های قارچی پوست عفونت های شایعی هستند که از طریق قارچ های میکروسکوپی ایجاد می شوند. آنها می توانند دهان، ناخن ها، پوست سر، آلت تناسلی یا زیر بغل را تحت تاثیر قرار دهند. علل و درمان بثورات و قارچ های زیر بغل بسیار متفاوت و متعدد است. تعیین علت قارچ درمان را تسهیل می کند.

قارچ ها معمولا از ساعت ها تا ماه ها باقی می مانند و اغلب با داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه قابل درمان هستند. با این حال، دلیل آن باید قبل از درمان شناخته شود تا از عود آن در آینده جلوگیری شود. برای مثال، بثورات ناشی از هوای گرم معمولاً به سرعت ناپدید می شوند.
اما بثورات ناشی از شیوه زندگی یا بیماری های پوستی می تواند ماندگارتر باشد و نیاز به درمان های خاصی دارد. در ادامه در مورد علت، علائم و درمان قارچ های زیر بغل با روش های خانگی صحبت خواهیم کرد.

علل و علائم قارچ های زیر بغل

قارچ زیر بغل، مانند اکثر عفونت های قارچی، توسط یک قارچ پوستی ایجاد می شود که یا درماتوفیت یا مخمر است. درماتوفیت ها شایع ترین علت بیشتر بیماری های پوستی هستند. مخمرها قارچ هایی هستند که از لایه های سطحی پوست تغذیه می کنند.
اغلب زمانی که پوست به دلیل تحریک، تعریق و حتی استفاده از برخی دئودورانت ها ترک می خورد، زخم های آن محل به باکتری عفونی می شود. و اگر دست با ناحیه عفونی تماس پیدا کند و نواحی دیگر را لمس کند، عفونت قارچی گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید  14 راهکار خانگی برای درمان درد فک

علائم قارچ زیر بغل و همچنین اکثر التهابات پوستی شامل موارد زیر است:

خارش و سوزن سوزن شدن به دلیل خراش شدید و آسیب پوست
تیره شدن پوست زیر بغل
بوی چرک میده
لایه برداری قابل توجه روی لباس یا نواحی دیگر


قارچ زیر بغل

در موارد درماتوفیت، بثورات پوستی به صورت حلقه های قرمز و برجسته و لبه های مشخص است. در عفونت های مخمری، شروع علائم معمولاً با انتشار بوی نامطبوع همراه است. درماتوفیت ها به دلیل تماس فرد مبتلا با فرد سالم یا وجود شوره روی پوست یا پوسته های آلوده در مکان ها یا اشیاء خاص منتقل می شوند. درماتوفیت ها مسئول تشکیل گلسنگ ها هستند.
مخمرهای طبیعی از جمله کاندیدا آلبیکنس و مالاسزیا در مناطق مرطوب و حتی به دلیل درمان های خاص باعث ایجاد بیماری می شوند. گاهی اوقات وقتی با فردی که قبلاً مبتلا شده تماس می گیرید، اگر بدن خود را بخراشید، این خارش خفیف راه را برای ورود قارچ به بدن شما باز می کند و راه را برای ابتلا شما هموار می کند.


درمان های خانگی برای درمان قارچ های زیر بغل

برخی از داروهای خانگی وجود دارد که می توانند برای بهبود قارچ زیر بغل استفاده شوند، از جمله:

برای کاهش خارش، مقداری یخ روی بثورات پوستی قرار دهید.

لیمو را برش بزنید و برش را روی پوست زیر بغل قرار دهید. اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند باکتری های زیر بغل را از بین ببرد. مصرف لیمو به این صورت عملکردی شبیه دئودورانت خواهد داشت.

مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید که در پرتقال، گوجه فرنگی و کلم بروکلی فراوان است تا با مشکلات پوستی ناشی از عفونت مبارزه کنید.

بیشتر بخوانید  پاشنه پا چیست و علت درد پاشنه کجاست؟

روغن نارگیل حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب است که غشای سلولی قارچ ها را در خود محصور کرده و از بین می برد، اما به خاطر داشته باشید که این روغن فقط برای عفونت های قارچی خفیف تا شدید است. که مفید است.
برای درمان قارچ زیر بغل می توان از برخی روغن های ضروری دیگر نیز استفاده کرد. روغن اسطوخودوس یا درخت چای در تسکین خارش، التهاب و عفونت های قارچی بسیار موثر است. می توانید کمی اسطوخودوس را با روغن نارگیل مخلوط کنید و با کمک گوش پاک کن آن را روی ناحیه جوش روی پوست بمالید.

باید بخوانید:

زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است که یک ضد قارچ قوی است و عوارض جانبی کمی دارد. بنابراین می توان از آن برای درمان عفونت های قارچی استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. زیر بغل خود را بشویید، سپس خشک کنید و یک لایه نازک از خمیر را روی ناحیه عفونی بمالید و پس از 15 دقیقه آبکشی کنید.

ماست حاوی باکتری های مفیدی است که به راحتی قارچ ها را از بین می برد و در درمان طبیعی قارچ های پوستی موثر است. دو بار در روز ماست را با یک پد پنبه ای روی قارچ های زیر بغل بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. اطمینان حاصل کنید که ماست پروبیوتیک نیست زیرا اسید لاکتیک موجود در آن فعالیت قارچ ها را افزایش می دهد.

آلوئه ورا به عنوان یک درمان طبیعی برای عفونت های قارچی و باکتریایی شناخته شده است. این گیاه همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی خارش پوست را کاهش می دهد. بنابراین روزی سه بار ژل آلوئه ورا را مستقیماً روی قارچ پوست بمالید.

برگ زیتون دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی قوی است که با تقویت سیستم ایمنی در درمان قارچ های پوستی موثر است. چند برگ تازه زیتون را خرد کنید و عصاره آن را مستقیماً روی قارچ پوست بمالید. بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید و خشک کنید. همچنین می توانید روزی دو تا سه فنجان چای برگ زیتون بنوشید تا قارچ پوستی سریعتر درمان شود.

بیشتر بخوانید  علت درد شکم در هنگام دفع ادرار چیست؟

عسل دارای خواص ضد قارچی بسیاری در برابر قارچ های مختلف از جمله کاندیدا آلبیکنس است. حاوی ترکیبات مختلفی مانند آنتی اکسیدان ها، پراکسید هیدروژن، فلاونوئیدها و کHe است که به یک عامل ضد میکروبی مناسب تبدیل می شود. عسل خام، ارگانیک یا طبی را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.


قارچ زیر شانه


داروی بدون نسخه

امروزه داروخانه ها داروهای مناسبی را برای درمان عفونت های قارچی ارائه می دهند که معمولاً برای تسکین علائم کافی به نظر می رسد. رایج ترین روش درمان عفونت های قارچی زیر بغل، پودرهای ضد قارچ هستند که در همه داروخانه ها موجود است و بدون نسخه نیز موجود است.

البته اگر می خواهید مناسب ترین دارو را تهیه کنید، با یک داروساز مشورت کنید. این درمان های موضعی باید چندین بار در روز و به مدت چند هفته انجام شوند، اما اگر بعد از یک هفته بهبود پیدا نکردند، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پماد هیدروکورتیزون و لوسیون کالامین نیز برای بثورات پوستی موثر است. و التهاب و خارش زیر بغل را برطرف می کند. بهتر است از داروهای بدون نسخه حاوی کلوتریمازول و کتوکونازول استفاده کنید.
هر گونه لوسیون یا پماد حاوی این مواد می تواند در بهبود بثورات زیر بغل موثر باشد. با این حال، پمادهای هیدروکورتیزون استروئیدی هستند و عفونت های قارچی را بدتر می کنند. استفاده از پودر ضد سایش نیز می تواند ناراحتی جوش ها را کاهش دهد.


نکات مهم

برای جلوگیری از عود عفونت های قارچی، وسایل شخصی (مانند حوله، لباس یا محصولاتی مانند دئودورانت های ضد تعریق) را به اشتراک نگذارید.
قسمت های آلوده به عفونت های قارچی بدن را تمیز نگه دارید و تا بهبودی کامل آنها را اپیلاسیون نکنید. همچنین هنگام استحمام آنها را خوب بشویید. اگر قارچ به موهای زیر بغل چسبید، می توان آنها را تراشید، اما بهتر است تا بهبودی کامل از آن اجتناب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید