این که تمام عمرت را نماز بخوانی که روزی نماز نخوانی یعنی چه؟


روزی روزگاری پرنده ای بود که با همه پرندگان، حیوانات و موجودات دیگر فرق داشت. در واقع، موجودات دیگری که صبح از خواب بیدار می شدند به دنبال غذایی برای سیر کردن خود بودند. مثلاً «یکی دنبال بذر می‌گشت، یکی دنبال طعمه، یکی دنبال گیاه می‌گشت و خلاصه این‌طور زندگی می‌کردند.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکن

اما پرنده داستان ما نه غله خوار بود، نه گیاهخوار و نه گوشتخوار. این پرنده فقط آب می خورد. به همین دلیل قرار بود پرنده ای که آب می خورد، موجودی بی خیال باشد. زیرا بیشتر سطح زمین غرقاب است و اگر دانه ها و گیاهان در اثر خشکسالی کم شوند، آب وجود دارد. اگر آب نباشد، وجود دارد. این پرنده بال های پرنده نیز دارد و هر جا که آب و رفاه باشد مهاجرت می کند.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکنی

پرنده داستان ما با دیگر موجودات متفاوت بود. تفاوت دیگرش این بود که همیشه می ترسید که آب تبخیر شود و آبش تمام شود. این پرنده همیشه برای دسترسی به آب در کنار دریا و رودخانه زندگی می کرده است. اما خدا همیشه تشنه بود و آب نمی خورد.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکنی

حتما از او پرسیده اید که چرا آب نخورده است؟ چون می ترسید آب آشامیدنی آب های دنیا را تمام کند و از تشنگی بمیرد. چون به آب رسید بیشتر از دلش نخورد و ترسید که اگر دلش پر آب شد و شکمش غمگین شد، آب دریاچه از بین برود، آب خوردند و روز به روز ضعیفتر شدند و تعدادشان شد. کوچکتر.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکن

پرنده داستان ما که سال به سال شاهد کاهش گونه هایش بود، راه حلی اندیشید. اما به جای اینکه به همه بگوید هر چقدر می خواهید آب بخورید تا زنده بمانید، به پرندگان دیگر گفت: «از این به بعد باید کمتر آب بنوشیم. من فکر می کنم نگرانی از تمام شدن آب باعث مرگ عزیزانمان شده است. «اگر آب کمتری بنوشیم، نگرانی کمتری خواهیم داشت. یکی از پرندگان می گوید: «ای کاش می توانستیم کاری کنیم که پرندگان، خزندگان و دیگر موجودات کمتر آب بنوشند. کسانی که مثل ما فکر نمی کنند. «می ترسم با زیاده خواهی آنها روزی برسد که تمام آب دنیا را بخورند و ما پرندگان آب خوار از تشنگی بمیریم.

بیشتر بخوانید  فیلم جشن تولد امیرخسرو عباسی با حضور مجری ممنوع التصویر


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکنی

پرنده داستان ما گفت: گل گفتی. ما از فردا شروع می کنیم و از همه موجودات می خواهیم که مانند ما تماشا کنند و کمتر آب بنوشند.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکنی

کلاغ که روی شاخه درختی نشسته بود و به صحبت آنها گوش می داد، میان پرندگان پرید و گفت: عمری کوتاه می خورید تا روزی کم آب نشوید و آب کم نخورید. در نتیجه تعداد شما کمتر و کمتر می شود. «حکایت تو مثل حکایت کسانی است که یک عمر گدایی می کنند، یک روز هم گدایی نکرده اند. با این حال، پرندگان به کلاغ ها توجه نکردند. به همین دلیل امروزه نسل آنها از روی زمین محو شده و دیگر پرنده ای به نام پرنده آب خوار وجود ندارد.


ضرب المثل / زندگی التماس می کند که یک روز التماس نکنی

استفاده از ضرب المثل: از همان زمان که به کسی میرسیم که پول دارد و از ترس فقیر شدن خرج نمیکند یا یک عمر برای بدست آوردن پول و پس انداز به این یا آن چشم دوخته است، میگوییم. : “تمام عمرم” می خواهد که یک روز نپرسم.”


دیدگاهتان را بنویسید