تاج در ایران بومی شده است



استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: میزان انتقال ویروس کرونا پایین است.

سید عباس متولیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه:اکنون وضعیت تاج گذاری در کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟وی گفت: با توجه به پوشش واکسیناسیون، درصد افرادی که دو دوز تزریق می کنند قابل توجه است و درصد زیادی سه دوز تزریق کردند و این واکسن اخیرا تزریق شده است.

وی ادامه داد: اکنون امنیت نسبتا خوبی در جمعیت ایجاد شده است، اما تا کی ثبات باقی خواهد ماند. در کشورهای دیگر، فاصله بین این قله های مختلف معمولاً پس از افزایش پوشش واکسیناسیون افزایش می یابد. مثلا اگر من 5 ماه یک بار پیک داشتم الان 10 ماه یک بار می توانیم پیک داشته باشیم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ممکن است در پایان تابستان اوج داشته باشیم اما با توجه به ایمنی این سویه های جدید که ضعیف تر و شدت کمتری داشتند و همچنین اگر سویه جدید کشنده نباشد. ، به نظر می رسد با پیک A مرگ و میر کم خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که “آیا می توان گفت که ویروس کرونا ضعیف شده است؟وی گفت: آخرین سویه کرونا آمیکرون بود که نسبت به دلتا ضعیف تر و کشنده تر بود، اما در مجموع میزان انتقال ویروس پایین است و به نظر می رسد به این زودی ها به اوج نخواهیم رسید.

در پاسخ به این سوال که “آیا همه گیری کرونا تبدیل به اندومتر شده است؟وی گفت: بله، کرونا به احتمال زیاد شبیه آنفولانزا خواهد شد. یعنی هر بار جهشی وجود دارد و آن جهش رایج می شود و لازم است سالی یک بار واکسن آنفولانزا زده شود.

بیشتر بخوانید  سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۶۳ به قبل باز شد -

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکهچه زمانی تاج در ایران بومی می شود؟وی افزود: به نظر من همین الان اتفاق افتاده است. یعنی پیک بعدی که می گویم پیک و مرگ و میر کمتری دارد، این هم هر از چند گاهی تکرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید