حالا که ماکارونی گرون شد یه چیز دیگه بخور اگه سر و صدا کردی آبروی مملکت رو بردی



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، امام جمعه اصفهان گفت: بگذارید این صداها بخوابد تا اقتصاددانان بنشینند و ببینند چه کار باید بکنند. تصمیم این است که برای کارگزاران پول دربیاوریم. با این حال، تنش در حال وقوع است. باید با تدبیر، دقت و آرامش ادامه دهیم.

آیت الله یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های دینی-سیاسی این هفته در نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: این امر موجب می شود تا با توجه به نیازهای اجتماعی و اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر شود. وی با اشاره به برخی از چالش های زندگی پس از عملیات اقتصادی اخیر خاطرنشان کرد: کنترل دولت بر مردم است، یعنی اگر نظارت و امر به معروف و نهی از منکر مردم نباشد، برای مردم امکان پذیر نیست. دولت سیاست های کلان اقتصادی را به طور کامل اجرا کند. یعنی نمی تواند و نمی تواند.

وی با اعتقاد به اینکه دولت نمی تواند سگ نگهبان را در مغازه بگذارد، ادامه داد: این انتظار دررفتگی است. یا در مبارزه با قاچاق با وجود هزاران کیلومتر مرز در سراسر کشور، آیا می توان دیوار گوشتی تشکیل داد که از جاهای مختلف مراقبت کند؟ مردم باید مانند مبارزه با نفاق رفتار کنند که گاهی مادر و پدر و خواهر و خاله مجرم را افشا می کنند و مسائل روز پیرامون خود را دنبال کرده و به اطلاع آنان برسانند هر چند به مصلحت آنها نباشد.

امام جمعه اصفهان به بحث گرانی آرد پرداخت و تصریح کرد: اکثر نانوایی های ما متدین هستند، اما اگر نانوایی می شناسید که آرد یارانه ای را ارزان از 38 تا 40 هزار تومان در بازار آزاد 800 هزار تومان می فروشد. در بودا در این مورد ساکت یا بی تفاوت باش، تو نسبت به دین بزدلی کردی. زیرا با امر به معروف و نهی از منکر حلال می شود.

بیشتر بخوانید  مکاتبه فدراسیون فوتبال با شرکت‌های مورد تائید فیفا برای VAR

طباطبایی نژاد خطاب به افرادی که در روزهای اخیر برای خرید مازاد هزینه ها به فروشگاه ها مراجعه کرده اند، تاکید کرد: دشمن قصد سوء استفاده از این موضوع را دارد، به حرف دشمن گوش ندهید. یادمان می آید زمانی که ارز ترجیحی تصویب شد، عده ای مخالف بودند که این سیاست اشتباه باشد و حالا که می خواهند آن را حذف کنند، می گویند اشتباه است و همین افراد اقتصاد کشور را نابود کردند.

وی افزود: اصلاح نظام یارانه ها تصمیم شخصی آقای رییسی نیست، حتی رهبری تاکید دارند که شرایط اقتصادی که در سال های گذشته ایجاد شده است، نیاز به اصلاح و تغییر دارد؛ بلکه باید به این موضوع توجه کرد. تیم بزرگی این موضوع را پیگیری کردند و تصمیم گرفتند برای کمک به افراد در معرض انقراض یارانه بدهند، اما اکنون فقرا در انتهای خط هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان روند دسترسی به آرد نانوایی ها و سایر بخش ها توسط دولت، خاطرنشان کرد: دولت آرد را کیلویی 10 هزار تومان می خرد، آسیاب می کند و سپس در قالب آرد یارانه ای و سایر بخش ها. نیاز به آرد 50 هزار تومان، بعد می بینیم برخی نانواها یا برخی دیگر این کیسه آرد را در بازار به قیمت 600 و 700 هزار تومان می فروشند، آیا این انصاف است؟

طباطبایی نژاد با بیان اینکه مخاطبان مصرف ماکارونی فقط مردم عادی نیستند، گفت: کارخانجات ماکارونی در 66 کشور اروپایی این اقلام را گران می فروشند و سود آن جز همین تولیدکننده ماکارونی نصیب هیچکس نمی شود؛ ماکارونی ها فقط در 66 کشور اروپایی به فروش می رسند. این باید تغییر کند؛ این یک بی عدالتی است.

بیشتر بخوانید  زنی در کرمانشاه به شوهرش شلیک کرد!

وی در عین حال ادامه داد: در این راستا باید پیامدهای جنگ اوکراین و روسیه را در نظر گرفت چرا که این دو کشور صادرکننده اصلی مواد غذایی به دیگر کشورهای اروپایی بودند و شاهد هستیم که در کشوری مانند آلمان مردم امروز در قفسه ها هستند.”

امام جمعه اصفهان با زیر سوال بردن خرید بیش از نیاز برخی از مردم در روزهای گذشته، تصریح کرد: شخصی اصلا ماکارونی دوست نداشت اما حالا که گران شده چندین بسته خریده است. ; خیلی گران؟ یکی چیز دیگری می خورد، مردم می دانند مغازه ها پر است، کارمندان اجازه نمی دهند مغازه ها خالی شود. صبر کنید تنش فروکش کند، اگر سروصدا کنید به آبروی کشور لطمه می زند.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: با دفتر ما تماس می گیرند، چیزی گران شده است. ما می دانیم، دولت و مسئولان می دانند، اما هیچ دولتی، عادل یا ناعادل، نمی خواهد مردم از سیاست هایش ناراضی باشند. تقوا پیشه کنید و چیزهایی به خانه هایتان اضافه نکنید،

وی با یادآوری صحبت های چند روز پیش استاندار اصفهان درباره نفت گفت: استاندار گفت: مردم اصفهان سالی دو برابر نفت نیاز دارند و به بازار عرضه می شود اما هنوز آنجا و آنجا نیست. کمبود است؛ بگذارید این صداها بخوابند تا اقتصاددانان بنشینند و ببینند چه کاری باید انجام دهند. تصمیم این است که چیزی به دلالان نمی رسد. با این حال، تنش در حال وقوع است. باید با تدبیر، دقت و آرامش ادامه دهیم و سعی کنیم تبیین جهاد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

لینک کوتاه لینک را کپی کنید

بیشتر بخوانید  دستاوردهای هیئت تهران در بخش شرقی استان هرمزگان چه بود؟ - اخبار هرمزگان - استان تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید