به زودی یارانه واریز به حساب مردم



به گزارش سلام نو، سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با شبکه خبر گفت: با توجه به الزامات قانونی در بودجه سال 1401، دولت نیازمند اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی است، کارشناسان و نخبگان اقتصادی اذعان داشته اند که ارز ترجیحی باید عادلانه توزیع شود. اقتصاد ایران از این نظر به نفع مردم و عدالت در جامعه است.

ساداتی نژاد ادامه داد: مردمی شدن یارانه ها و توزیع عادلانه آن مهم است و در این راستا مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت قبل از لغو یارانه کالاهای اساسی، قدرت خرید مردم را بازگرداند و غرامت لازم را به خانوارها پرداخت کند. ” . ” انجام خواهد شد.

وی افزود: قبل از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، دو ماه زودتر، واریز جبرانی و افزایش قدرت خرید مردم بر اساس دهک‌ها و واریز به حساب‌ها انجام می‌شود و پس از آن نرخ تغییر می‌کند. پس مردم ما نگران این موضوع نباشند.

وزیر جهاد کشاورزی در تشریح مشکلات ارز ترجیحی گفت: این ارز هم به حوزه کشاورزی و هم به حوزه دام و طیور آسیب وارد کرده است، ارز ترجیحی نشان داده که در دوره اجرا به اهداف خود نرسیده است. عادلانه توزیع نشد و اقشار مختلف مردم نتوانستند منصفانه از این ارز استفاده کنند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ارز ترجیحی باعث ایجاد بیماری مزمن در اقتصاد ایران شده است، گفت: ارز ترجیحی باعث از بین رفتن بهره وری در صنایع غذایی، دام و طیور کشور شده است. صنعت دام و طیور به دلیل وجود ارز ممتاز آسیب می بیند و درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع غذایی داخلی حذف این ارز بود.

بیشتر بخوانید  چند نکته مهم در خرید دستگاه واکی تاکی بی سیم مجاز

وی ادامه داد: ارز ترجیحی منجر به رانت و فساد شده و موجب فساد گسترده در تامین نهاده های امنیتی از خارج شده است و با توجه به شکاف قیمتی، سرعت قاچاق را افزایش داده و یارانه هایی که باید به این نهاد داده شود. مردم.” گاهی اوقات مردم کشورهای دیگر سر میز می روند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت محصولات جهانی گفت: کمبود محصولات کشاورزی در خشکسالی ها و چالش حمل غلات و محصولات کشاورزی به دلیل بحران اوکراین از دلایل این افزایش قیمت است. ” “

دیدگاهتان را بنویسید