بعد از نان کدام کالاها کوپن می شوند؟



به گزارش سلام نو، تصمیم دولت برای اصلاح ارز ترجیحی جدی است. مقامات دولتی و نمایندگان مجلس در مورد آن صحبت می کنند، اما این نقل قول ها متناقض است.

به عنوان مثال محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور از پرداخت یارانه 300 تا 400 هزار تومانی برای جبران فشار تورمی اخیر خبر می دهد.

از سوی دیگر، محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس کمیته هدفمندی یارانه ها گفت: برای جبران حذف ارز ترجیحی، دولت می تواند کمی بیشتر از دو برابر یارانه نقدی (100 هزار تومان) پرداخت کند.

تفاوت صحبت های معاون اقتصادی رئیس جمهور با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها کم نیست. حداقل 200 تا 300 هزار تومان را شامل می شود.

از سوی دیگر سید احسان کندوری وزیر اقتصاد و دارایی در روزهای اخیر بیشتر از تغییر نحوه پرداخت یارانه نان صحبت می کند.

در حالی که محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس یادآور شد، معیشت از جمله روغن، مرغ و تخم مرغ نیز مشمول تمهیدات دولت خواهد شد.

دولت در مورد یارانه ها به نتیجه ای نرسیده است

گلمرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این نابرابری می گوید: چارچوب اصلی قانون بودجه که بر تامین موارد اساسی مردم با نرخ شهریور 1400 تاکید دارد.

وی ادامه داد: صحبت های وزیر اقتصاد نیز باید در همین راستا مورد توجه قرار گیرد. طیف وسیعی از کالاها در برنامه اصلاح ارز ترجیحی گنجانده شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع قاچاق آرد و گندم، این تغییرات از نان آغاز شد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۲۰ فروردین | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

وی به نقل از وزیر اقتصاد گفت: سامانه جدیدی با هماهنگی بانک مرکزی ایجاد شده است. این سامانه در حال توسعه و تکمیل است و یارانه نان براساس تراکنش دستگاه های کارت خوان نانوایی پرداخت می شود.

مرحبا گفت: «این برنامه ممکن است مشکلاتی داشته باشد که به مرور برطرف خواهد شد. به همین دلیل یارانه دولتی در چند ماه اول به صورت نقدی به شهروندان پرداخت می شود و پس از آن از طریق سامانه در اختیار فروشنده قرار می گیرد.

وی در خصوص میزان یارانه نقدی که دولت برای جبران اصلاح ارز ترجیحی در نظر گرفته است، گفت: وزیر اقتصاد در جلسه غیرعلنی مجلس درباره میزان آن صحبتی نکرد. من به این نتیجه می رسم که خود دولت هنوز به نتیجه ای نرسیده است. به همین دلیل هنوز زود است که بگوییم این یارانه پولی 100 هزار تومان یا 400 هزار تومان است.

نماینده حوزه انتخابیه استار نیز درباره محل اجرای این طرح بیان کرد: در اخبار، محل اجرای این طرح زنجان و چند استان دیگر است اما در سخنان امروز وزیر اقتصاد چیزی در این باره گفته نشد. .

وی در پایان گفت: افزایش قیمت اقلام اساسی باید آخرین راه باشد و نباید به مردم فشار بیاوریم. بحث قاچاق آرد و گندم جدی بود. اطلاع دارم که گاهی محموله های آرد و گندم در یک انبار معامله می شد و قبل از آن نانوایی ها به غرب و شرق کشور حمل می شد تا به ترکیه و پاکستان حمل شود.

دیدگاهتان را بنویسید