700 هزار تومان به حساب مردم بریزید



به گزارش سلام نو، یارانه مالی طرحی بود که از دوران ریاست جمهوری وجود داشت خاتمی مطرح شد اما در زمان احمدی نژاد یارانه مالی به مردم پرداخت شد. یارانه جدید دولت برای هر نفر 45 هزار تومان است، دولت جدید بارها بحث افزایش یارانه نقدی برای هر نفر را مطرح کرده و اخیرا اخبار ضد و نقیضی از میزان نهایی یارانه منتشر شده است، اما همان 45 هزار تومان بوده است. به افراد پرداخت می شود. .

یک منبع آگاه به فارس گفت: طرح جبران یارانه افزایش نرخ انرژی ابتدا قرار بود 5 ساله از سال 1387 تا 1392 باشد، اما روند پرداخت یارانه نقدی ماهانه 455 هزار ریال همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت انرژی باید تا پایان 5. طرح به 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس (بهای انرژی روی کشتی در خلیج فارس) می رسید. کشور، “او گفت.

ماده 1 – دولت موظف است قیمت انرژی را طبق این قانون تغییر دهد:

آ. قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر فرآورده های نفتی از نظر کیفیت حامل و با احتساب هزینه ها (شامل حمل و نقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان پنج. -برنامه سالانه پنجم، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نباید کمتر از نود درصد (90%) قیمت حمل و نقل (FOB) در خلیج فارس باشد.

تبصره: قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه های داخلی نود و پنج درصد (95%) قیمت تحویل در کشتی برای خلیج فارس (FOB) می باشد و قیمت خرید فرآورده به نسبت قیمت تعیین می شود. قیمت اعلام شده .

بیشتر بخوانید  تاثیر دُز چهارم واکسن در پیشگیری از نوع شدید کووید در افراد مسن

ب- متوسط ​​قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به نحوی تعیین شود که به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) باشد. ) میانگین قیمت صادرات گاز طبیعی پس از کسر هزینه های انتقال “مالیات و حقوق گمرکی”.

این منبع آگاه ادامه داد: درست است که به دلیل تورم مستمر و کاهش ارزش پول ملی، ارزش یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی در ماه به تقریباً یک هفته کاهش یافت، اما مقامات دولتی بارها اعلام کرده‌اند که دولت همین بودجه را برای یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی فراهم می کند، آن هم سخت است چه برسد به افزایش.

از روزی که بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد، خانواده ها منتظر یارانه های جدید هستند. در نهایت تکلیف ارز ترجیحی مشخص شد و این ارز به هیچ وجه حذف نشده است; بر اساس تصمیم نماینده، ارز ترجیحی حذف می شود، اما در ازای آن برای کالاهای اساسی تخصیص می یابد. در نتیجه نیازی به یارانه جدید نیست. با این حال، قانونگذاران قانون دیگری برای سه برابر کردن یارانه برخی خانوارها تصویب کردند. البته معلوم نیست منظور از این یارانه چیست، یارانه نقدی یا یارانه معیشتی یا هر دو.

گمانه زنی ها درباره یارانه جدید و افزایش یارانه ها برخلاف وعده های مسئولان محقق نشد. تاکنون هیچ یک از مسئولان موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح نکرده اند اما یارانه جدید به گفته کارشناسان به سال آینده موکول شده است. به گفته برخی از نمایندگان، یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و در ادامه به آخرین اخبار یارانه جدید خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید  سوت عجیب تلویزیون قطر در آغاز دیدار ایران و الجزایر / فیلم

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس برخی خانواده ها در سال جدید 682 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

نمایندگان در جلسه علنی (دوشنبه 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه 1401 کل کشور با بندهای (ب) و (ج) موافقت کردند. تبصره 14 ماده یک این قانون. بر اساس بند (ب) تبصره 14 ماده واحده لایحه قانون بودجه 1401، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها و استفاده از بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران ماه ها پس از ابلاغ این قانون. در هنگام اعلام درآمد کلیه خانوارهای یارانه‌ای، از طریق شاخص‌ها و اطلاعات موثق و داده‌های ثبتی حذف یارانه نقدی و طرح‌های زندگی خانوارهای پردرآمد، توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و دهک‌بندی می‌شود.

طبق قانون، خانواده هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان همچنان نیازمند هستند، یارانه سه برابری دریافت می کنند. اما نه همه خانواده ها. وزارت رفاه اجتماعی وظیفه تکه تکه کردن خانوارهای کشور و دادن یارانه سه برابری برای چهار دهک اول را دارد. البته معلوم نیست این استعمار زدایی بر چه اساسی انجام خواهد شد؟ قطعا با انجام این استعمار زدایی شرایط زندگی از دهک اول تا چهارم و دهک پنجم و … بهبود می یابد. به دهک های پایین منتقل می شود. در هر صورت اگر این یارانه دلالت بر یارانه پولی داشته باشد، خانواده هایی که در لیست 4 دهک اول وزارت رفاه اجتماعی قرار دارند مشمول یارانه سه برابری می شوند که مبلغ آن حدود 682 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  ورود جهاد دانشگاهی به حوزه استراتژیک تولید بذرهای هیبرید

بر اساس بند (ب) تبصره 14 ماده واحده لایحه قانون بودجه 1401 کل کشور؛

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و استفاده از بانک اطلاعاتی حمایت اجتماعی کشور، درآمد کلیه خانوارهای یارانه‌ای را ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ از طریق شاخص‌هایی طبقه‌بندی کند. این قانون اطلاعات و داده های موثق و موثق برای لغو یارانه مالی و طرح زندگی خانواده های با درآمد بالا، شناسایی و حذف طبقه بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه می شود. سه دهک اول باید از یارانه سه برابری مصوب خانواده های دهک اول تا چهارم با حداقل 3 فرزند تحت تکفل که هیچ یک از والدین در دستگاه های ماده 29 برنامه ششم توسعه اشتغال ندارند، دریافت کنند. قانون..

دیدگاهتان را بنویسید