دستگیری کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در ارومیه



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سردار رحیم جهانبخش روز پنجشنبه افزود: در پی دریافت چندین فقره کلاهبرداری از طلافروشان با روش و تکنیک خرید طلا و پرداخت با حساب جعلی در ارومیه، به دلیل حساسیت به ویژه در دستور کار این اداره کلاهبرداری اداره اطلاعات پلیس استان بود.

وی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاه مشخص شد که متهم برای خرید طلا وارد مغازه ها شده و پس از انتخاب و تحویل طلاها از فروشندگان، اعلام کرد که وجه را از طریق تلفن همراه خود به حساب فروشندگان واریز می کند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی تصریح کرد: با معرفی یک ترفند نادرست با نشان دادن رسید برای انجام معامله موفق به طلافروشان، حاکی از آن است که آنها از طریق اپلیکیشن پرداخت کرده و از مغازه خارج شده اند و پس از چند ساعت طلافروشان متوجه شدند که پول پرداخت نشد.»

سردار جهانبخش یادآور شد: با اشراف اطلاعاتی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی توسط کارآگاهان، هویت متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات تحقیقاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تاکید کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی با استفاده از شگردهای پلیسی و مواجهه با دلایل و مدارک به هفت فقره کلاهبرداری در شیوه و جعل حساب بانکی به مبلغ بیش از 6 میلیارد ریال اعتراف کرد.

سردار جهانبخش از شهروندان خواست با دریافت پیامک از بانک ذیصلاح همواره سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا عملیات بانکی مورد نظر را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال در آستانه ترک ایران

دیدگاهتان را بنویسید