قایقرانی بابلسر مقصدی مناسب برای گردشگری است


به گزارش سلام نو، یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای استان مازندران در حوزه گردشگری، شهر ساحلی بابلسر است که بین دریای خزر و رشته کوه البرز قرار گرفته است. یکی از دلایل جذابیت این شهر در بین شهرهای مازندران برای گردشگران وجود رودخانه بابلرود است که از میان شهر بابلسر می گذرد. رودخانه بابلرود یکی از رودخانه های مهم شمال کشور است که از ارتفاعات البرز در سوادکوه سرچشمه می گیرد و از شهر بابل می گذرد و در بابلسر به دریا می ریزد و شهرستان بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند. . رودخانه ای بسیار زیبا که جریان بسیار آرام آب آن آرامش خاصی می بخشید. در کنار این رودخانه امکانات بسیار خوبی برای استفاده مسافران ایجاد شده است.

قایقرانی بابلسر مقصدی مناسب برای گردشگری است

شهرستان بابلسر در استان مازندران قرار دارد و یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر است. رودخانه بابلرود که از مرکز بابلسر می گذرد شهر را به دو قسمت تقسیم می کند. دو پل زیبای ساخته شده بر روی این رودخانه بی نظیر است. پل اصلی آن به پل فلزی معروف است. این پل یکی از راه های ارتباطی مهم شرق و غرب بابلسرا است. این پل توسط آلمانی ها در سال 1313 با مجوز آقای سید مصطفی صالحی ساخته شد و پل دیگر ساخته شده توسط متخصصان ایرانی در نوع خود جالب و دیدنی است.

قایقرانی بابلسر مقصدی مناسب برای گردشگری است

بندر ساحلی بابلسر یکی از مقاصد مهم گردشگری بابلسر است که سالانه تعداد زیادی از مسافران را به خود جذب می کند. البته این مرکز خرید جنبه تجاری ندارد و عمدتا به عنوان یکی از مکان های گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نکات مهم این بندر وجود صخره ها به عنوان موج شکن است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و باید از نفوذ آب به قسمتی از فضا و پارک مجاور جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  خبری از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت نیست

وجود اسکله قایق با قایق های مختلف و صنوبرهای بلند در دو طرف پیاده رو رودخانه بابلرود به جذابیت رودخانه کمک کرده و همچنین انعکاس نور در کنار رودخانه در آب، فضای شبانه دلپذیری را برای شما فراهم می کند. مسافران و گردشگران بابلسر. از پل اول تا انتهای رودخانه در دو طرف فضایی برای مسافران در نظر گرفته شده است که در کنار رودخانه با درختان کهنسال و زیبای آن لحظات خوشی را تجربه کنید.

قایقرانی بابلسر مقصدی مناسب برای گردشگری است

امکاناتی مانند قایق رانی، پدال، غذاخوری، قلیان، رستوران، کافه و پارک و محوطه سرسبز اطراف رودخانه مکان بسیار خوبی برای تفریح ​​و استراحت در بابلسر است.

در انتهای مسیر رودخانه بابلرود و پس از عبور از اسکله قایق در اطراف رودخانه به سواحل زیبای دریای بابل می رسیم.

با این توصیف پارک و اسکله بابلسرسکی را می توان یکی از دیدنی های این شهر دانست که در تعطیلات به خصوص تابستان پذیرای خیل عظیم گردشگران است.
منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید