گزارش هواشناسی 16 اردیبهشت 1401 / سامانه بارشی جدید در راه است



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در غرب کشور گاهی رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات مرکزی آلبورگ در قزوین، آلبورگ و تهران و همچنین در استان‌های مرکزی و غربی اصفهان رگبار و رعد و برق شدید با احتمال وقوع شهر پیش‌بینی می‌شود. .

امروز با توجه به تقویت باد و گرد و خاک در عراق و انتقال آن به غرب کشور، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می شود.

این سامانه در روزهای جمعه و شنبه در سراسر کشور فعال است. با جریانات شمالی در دریای خزر، بارش با کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر رخ می دهد و دریای خزر در این دو روز متلاطم است.

رگبار شدید همراه با احتمال تگرگ در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در قزوین و البرز و در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز آسمان دامنه های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب غبارآلود است. گفتنی است، روز جمعه در شمال خلیج فارس که در سواحل استان بوشهر واقع شده و دریا مواج و متلاطم است، رعد و برق و رعد و برق رخ می دهد.

روز یکشنبه در شمال کشور بارانی خواهد بود. وزش باد شدید و گردو در نواحی مرکزی غرب و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج می شود.

بیشتر بخوانید  فوری: حادثه در تبریز | هواپیمای جنگنده در تبریز سقوط کرد

روز دوشنبه در نواحی شمال غرب، شمال شرق رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید