تاریخچه زولبیا و بامیه چیست؟



به گزارش سلام نو، زولبیا و بامیه یکی از پرطرفدارترین غذاها در بین همه ایرانیان در اقصی نقاط ایران است. این غذای بسیار محبوب در بین ایرانیان در ماه مبارک رمضان یکی از پایه های ثابت سفره افطار یا سحری است. در این مطلب در مورد تاریخچه زولبیا و بامیه و طرز تهیه آنها در خانه صحبت می کنیم. اگر از طرفداران این غذای خوشمزه هستید، حتما با ما همراه باشید.

تاریخچه زولبیا و بامیه کیست؟

تاریخچه زولبیا و بامیه به زمان ناصرالدین شاه برمی گردد. جالب است که جعفر شهری در کتاب تهران قدیم یکی از مهم‌ترین تغییرات فضای شهری و خانه‌ها در ماه رمضان را بوی زولبیا و بامیه، بلال عاج و پشمک می‌گوید که فقط در ماه رمضان یافت می‌شود. ناصرالدین شاه این غذای معروف را به قدری دوست داشت که به نقل از او می گوید: ماه رمضان می آید تا بامیه اشباع بخوریم. این غذای لذیذ از حدود 150 سال پیش در میان ایرانیان شناخته شده است و در زمان ناصرالدین شاه به قدری شهرت و ارزش داشت که نزدیکان شاه برای وی زولبیا و بامیه هدیه می آوردند.

مواد تشکیل دهنده کدو حلوایی خانگی چیست؟

برای تهیه کدو حلوایی خانگی برای 6 نفر به 2 قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری نشاسته، 1 پیمانه معادل 120 گرم آرد، یک قاشق چایخوری خمیر مایه، سه چهارم آب، زعفران کافی و یک قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید. .

چگونه کدو حلوایی خانگی درست کنیم؟

اولین مرحله برای تهیه کدو حلوایی خانگی، ورز دادن خمیر است. ابتدا خمیر فوری را با شکر و آب مخلوط کرده و در ظرفی قرار دهید تا خمیر عمل کند. سپس آرد و نشاسته ذرت را با زعفران مخلوط کرده و ماست را به خمیر اضافه کرده و روی ظرف را بپوشانید. بگذارید یک شب در یخچال بماند تا خمیر ترش نشود و خوب عمل کند. پس از استراحت و خارج شدن خمیر از یخچال به مقدار لازم روغن اضافه کنید و اگر مایع کدو سبز سفت شد می توانید یک قاشق غذاخوری آب ولرم اضافه کنید تا مایع یکدستی به دست آید. حالا وقت آن است که مایع را داخل قیف بریزید و به صورت دورانی روغنی را که از قبل گرم کرده اید در تابه بریزید و اجازه دهید زولبیا سرخ شود. دلپذیر. به خاطر داشته باشید که اگر از ماست پرچرب برای تهیه کدو سبز استفاده کنید، در نهایت کدو سبز بهتری خواهید داشت. نکته دیگر در ساخت زولبیا حرفه ای این است که هرچه مایع سفت تر باشد مواد از قیف غلیظتر خارج می شود و شکل نهایی آن خوب نمی شود اما اگر مایع رقیق تری داشته باشید شکل نهایی زولبیا بسیار زیباتر می شود. .

بیشتر بخوانید  پاسخ به شبهات ایحاد شده درباره خط تولید واکسن برکت / گزارش تسنیم از کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا + فیلم- اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید