ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تمدید شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آخرین مهلت ثبت نام آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی سال دوم 1401-1401 است. سال برای 4 اردیبهشت تعیین شده است که در برخی موارد تمدید شده است. استان ها از جمله تهران

همانطور که در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آمده است، آخرین مهلت ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی دوره دوم متوسطه و هنرستان های شهر تهران برای سال تحصیلی 1402-1401 است. سال تا پایان فردا جمعه 15 اردیبهشت تمدید شد.

بر اساس دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال دوم 1401-1401 . سالی که توسط معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است، کلیه دانش آموزان پایه نهم از سال تحصیلی 1401-1400 می توانند برای شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند. مدارس نمونه دولتی بوده و هر داوطلب می تواند به راحتی در فرم درخواست، رشته تحصیلی (ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

همچنین مسابقه علمی آزمون ورودی نمونه دولتی دبیرستان ها بین دانش آموزان همان منطقه برگزار می شود و در صورتی که برخی از مناطق آموزشی دبیرستان نمونه دولتی نداشته باشند، دانش آموزان این مناطق می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند. دبیرستان های دولتی مدارس نمونه سایر مناطق به تشخیص کارگروه استانی.

دانش آموزان عشایری به دلیل عشایری مجاز به درخواست و شرکت در آزمون در هر منطقه ای از استان هستند.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه نمونه دولتی از 30 فروردین ماه از طریق سامانه ثبت نام که از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود آغاز شد.

بیشتر بخوانید  تعیین نرخ مالیات سود سرمایه 35٪ در معاملات کمتر از یک سال - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

هزینه ثبت نام 40 هزار تومان است و دانش آموزان تحت پوشش کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی از پرداخت هزینه ثبت نام معاف هستند. این مبلغ ثابت بوده و علاوه بر این مبلغ دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوانی ممنوع می باشد.

همچنین سوالات تستی به صورت چهار گزینه ای (فقط با یک پاسخ صحیح) و از محتوای کتاب درسی نهم دبستان 1401-1400 طراحی خواهد شد.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (مقطع راهنمایی و فنی و حرفه ای) مدرسه 1401-1401. سال ساعت 9 روز جمعه 12 تیر ماه 1401 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و با رعایت مراحل بهداشتی، استفاده از ماسک، تهویه مطبوع مناسب، ضدعفونی سطوح و غیره با رعایت مقررات نظارت خواهد شد. شرایط و مقررات مشخص شده در دستورالعمل.

بلیت جلسه حداقل سه روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید