افزایش 40 درصدی بستری‌های عروق کرونر در قزوین



به گزارش سلام نو، جلال رحمانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به کاهش 40 درصدی روزانه ابتلا به بیماری قطعی عروق کرونر در استان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته سه مورد جدید قطعی بیماری عروق کرونر قلب شناسایی شد. مشخص شد که این آمار نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش یافته است.

وی همچنین از افزایش 40 درصدی تعداد بستری های روزانه عروق کرونر خبر داد و گفت: شب گذشته 21 بیمار جدید عروق کرونر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان قزوین بستری شدند که نسبت به روز گذشته 6 مورد افزایش داشته است. “

رحمانی درباره کاهش 25 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونی افزود: در حال حاضر سه بیمار کرون با مشکلات جدی جسمی و تنفسی با اتصال به دستگاه تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان استان زندگی می‌کنند که این تعداد یک مورد کمتر از دیروز” است.

وی ادامه داد: برای دهمین روز متوالی میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان قزوین صفر شد و به نظر می‌رسد شاهد کاهش بیماری‌زایی سویه‌های کرونای موجود در استان باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 59 درصدی و افزایش تک رقمی موارد روزانه بیماران عروق کرونر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 9 بیمار عروق کرونر با قطعی از بیمارستان های استان قزوین ترخیص شدند. نشانه های بیماری بهبودی 13 نفر کاهش یافت.

رحمانی با اشاره به افزایش 19 درصدی تعداد فعلی بیمارستان های عروق کرونر در استان قزوین افزود: در حال حاضر 75 بیمار کرونر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته 12 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  شعار تند علیه مهدی تاج در نماز جمعه تهران / فیلم

وی ادامه داد: همچنین پوشش واکسیناسیون عمومی تاج در هیچ گروه سنی از پنج به 12 سال و بالای 18 سال افزایش نداشته است و یکی از دلایل آن تعطیلات عید سعید فطر بوده است. جالب اینجاست که در چهار هفته گذشته، پوشش دوز سوم واکسیناسیون در جمعیت هدف از 42 درصد فراتر نرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید