مرگ 25 نفر بر اثر گرمای شدید در غرب هند



به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات هندی روز سه شنبه اعلام کردند که از اواسط ماه آوریل تاکنون حداقل 25 نفر بر اثر گرمازدگی در ایالت ماهاراشترا در غرب هند جان خود را از دست داده اند. مناطق مختلف کشور دمای 42-46 درجه سانتیگراد (107.6-114.8 درجه فارنهایت) را تجربه کرده اند.

بر اساس آمار رسمی، بیشترین تعداد مرگ و میر با 15 مورد در منطقه ویداربا، 6 مورد در منطقه ماراتون و چهار مورد در شمال ماهاراشترا گزارش شده است. در مجموع 381 مورد گرمازدگی در کشور گزارش شده است. منطقه چاندراپور با دمای تقریبا 46 درجه سانتیگراد بیشترین خسارت را به دلیل امواج گرما متحمل شد.

گزارش کالبد شکافی تایید کرد که شش نفر بر اثر گرمازدگی جان باختند. از 19 نفر باقی مانده گزارشی دریافت نشد.

دکتر پرادیپ آوات، افسر نظارت دولتی هند گفت: “چندین بخش از کشور با بدترین گرمای تابستان در دهه های اخیر روبرو خواهند شد.”

دمای هوا در سایر ایالت های هند، از جمله مادیا پرادش، راجستان و دهلی، امسال به بالاترین سطح خود در تمام دوران ها رسیده است. در ماه آوریل، میانگین حداکثر دما در ماه بالاترین میزان در 122 سال گذشته است.

آژانس هواشناسی هند (IMD) گزارش داد که دمای هوا در کشورهای مختلف طی چند هفته گذشته بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال باقی مانده است. این آژانس پیش بینی می کند که دمای هوا در مرکز هند در چند روز آینده به 47 درجه سانتیگراد برسد.

بیشتر بخوانید  گرانی قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته

دیدگاهتان را بنویسید